Längtar bort

Jag är realist och inser att våren inte kommer göra sitt inträde redan i februari, men inte mindre längtar jag efter sol och värme. Jag längtar efter ljumma sommarkvällar, doften av nyklippt gräs och köttet på grillen. Sitta på en uteservering och titta på folk med en kall öl i handen. Ligga i en solstol och steka med en bok och ett stort glas cola!




Men jag tror vi får stå ut med den här kylan ett tag till.
Idag har jag varit hos läkaren och tagit lite prover, får inte svar på dem förrän om 5-8 veckor... Räserfart där minsann. Sen strosade jag på stan en stund, köpte mig en almanacka så jag har koll på alla mina aktiviteter, hihi. Sen var det dags för jobb kl 14. Dagen har gått relativt fort, i morgon jobbar jag bara halvdag för på kvällen ska vi ha en riktig tjejkväll hos Linda i Målen. Inredningsparty blir det. Ska inte köpa något förutom ett par ljusstakar som jag sett i katalogen (för det har jag ju inga innan....)

På fredag är jag ledig, hoppas på sol så man kan vara ute och promenera runt sjön. Tycker det har varit för kallt för det annars. Och så ska jag passa på att baka en omgång bröd till. Den första omgången gick åt fort, Daniel tyckte det var jättegott och det är ju kul.
Eventuellt blir det lunch med Erik också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0