Jakten på dörrmattan!

Eftersom vi numera bor i stan, som just nu är väldigt smutsig då mycket av snön har smält och lämnat kvar drivor av grus som vi och hunden drar med oss in, tycker min pedantiska sambo att vi ska investera i en dörrmatta. Inget fel i det. Så vi åkte till Ikea och köpte ett par som kostade 4:- styck. När vi kom hem konstaterade vi att de var för små. Ett par dagar senare åker vi upp och hittar en som är perfekt, men då är de slut... Så vi köpte två andra. Men efter ett tag tycker Daniel att gruset inte stannar kvar på mattan utan släpas runt i lägenheten...(!) Så idag har vi varit uppe i mattaffären på Eurostop och köpt ytterligare en samt en på Eko så nu har vi sju stycken dörrmattor utplacerade i lägenheten...  Så jag hoppas verkligen han blir nöjd nu.

Ikväll har vi haft besök i hockeysoffan. Brorsan, Maria och Gunilla var här och bevittnade när Hv, inte helt obesvärat, besegrade Linköping. Vi åt glass med varm hallon/chilisås och fruktcocktail och lite chips. Till det drack vi Ramlösa, cola, Sprite och Zingo... Stor variation!

I morgon blir det filmquiz på Murphys. Då j***ar ska vi vinna för är det nåt vi kan, jag och min bror, så är det film och musik!

På onsdag får jag inte missa Mauro och Pluras kök, då kommer Lasse Winnerbäck dit. Två musikaliska genier i ett och samma rum. Kan ju inte bli annat än toppen.

Kommentarer
Postat av: The cleaner

Ja...vill man ha det rent eller inte? Det är det det handlar om. Men 7 mattor är liiiiite overkill Therese!!!!!! De andra va en tillfällig lösning tills vi hittade nån bättre OCH det vet du!!!

2011-02-03 @ 05:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0