Vart tog helgen vägen?

I fredags jobbade jag först mellan 6-12, sen gick jag hem, vilade 12 timmar och började sen jobba 00:30 till 07:00 igen. Linda, som den söta, härliga underbara människa hon är, kom och hämtade mig mitt i natten och körde mig till jobbet för hon inte ville jag skulle gå ner i mörkret. Det blev en ganska lugn natt, jobbade med Linda, mamma, Yvonne, Therese W och Andreas.
På lördagen sov jag till klockan 15:00, hade kunnat sova minst två timmar till. Tog en promenad och tog det allmänt lugnt på eftermiddagen för att sedan piffa till mig och bege mig till Gunilla för lite tjejsnack. Tog bussen till stan vid 21:20 och tog varsin öl på Bishop Arms. Sen hamnade vi på Velvet som vanligt. Inget höjdarställe direkt men det är i alla fall billigt. Tycker det är hutlöst att ta 100:- i inträde plus garderob. På Velvet betalar du bara en tjuga för garderoben.
I vilket fall var det inget roligt folk alls där, men fick mig ett par goda skratt. Upphör aldrig att förvånas över mäns totala brist på takt och rytmkänsla. Fick se många viftande armar och sprättande fötter.
Vi tog sedan 00:40 bussen hem. Bytte om till myskläder och promenerade ner till Linda på jobbet och satt och fördrev tiden en stund med henne. När jag och hunden skulle gå hem ösregnade det så vi var mer än blöta när vi kom hem. Bytte till torra kläder, mös ner i soffan med en filt och slötittade på en film innan jag somnade.
Idag blev det sovmorgon. Promenad med hunden är avklarad och nu ska jag laga lasagne med yoghurtsås innan jag ska köra nästa extrapass på jobbet mellan 15:30-22:00.
I veckan som kommer jobbar jag eftermiddag och daghelg. Men på torsdag vankas fest på jobbet. Det ska bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0