Toppenhelg

I helgen var vi ju i Göteborg för att se Volbeat. Det blev en riktig kanonhelg.
Vi åkte vid halv tre i fredags eftermiddag, Linda och Tobbe kom och hämtade mig. Sen lämnade vi Aragorn hos moster och morbror för att sedan plocka upp Daniel.
Vi hade hyrt en lägenhet via Blocket som låg riktigt centralt, gångavstånd till allt, Avenyn, Scandinavium, Ullevi, Liseberg, ja allt! Och mysig var den också.
Vi laddade upp lite i lägenheten innan vi gick till Scandinavium. Volbeat bjöd på en riktigt bra spelning, ett av de bästa liveband jag sett!
Efter spelningen mötte vi upp brorsan och Maria och vi gick till ett ställe som hette Dancin Dingo, de spelade bra musik och humöret var på topp. Linda och Tobbe gick dock hem ganska tidigt för Linda hade inte fått sova särskilt mycket då hon jobbat natt och sen blev Maja sjuk till råga på allt.
Resten av oss gick vidare till Hard rock café. Kvällen avslutades med hamburgare innan det var dags att sova.
På söndagen vaknade vi mer eller mindre pigga. Alla var sugna på kinamat, så det fick det bli. Tyvärr valde vi ingen höjdarrestaurang för alla var missnöjda med den smaklösa mat vi fick in. Tacka vet jag Jungle thai!
Sen gick vi bara och strosade på Avenyn i det underbara vädret innan vi åkte hem till Jönnet.
Lördagkvällen spenderades i soffan hos Daniel, framför hockeyn med varsin kebebtallrik från Evergreen.
Söndagen gick åt till jobb. Det gick kanonbra som vanligt.
Igår var det ju underbart väder, slängde på mig gympadojorna och grabbade hunden för en promenad på ca en mil. Det var underbart skönt, förutom att jag fick världens skoskav halvvägs inne i skogen. Inte skönt.
Idag njuter jag ännu en gång av det härliga vädret samtidigt som jag städar, tvättar och tillverkar egna smaksatta olivoljor. Började med en vitlöksolja (surprise) nästa blir nog en örtolja.
Nu ska jag äta rostad potatis (med vitlöksolja) och lax. Mums!

 Daniel och Linda laddar för Volbeat.

 Tobbe och Daniel

 Linda och Tobbe

 Volbeat



 En liten höstbild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0