Rollatorterrorister!

Var och handlade på Ica nyss. Med min vanliga "tur" hamnar jag bakom Hjördis 80 år som storhandlar i den lokala Ica-butiken. Jag har i min hand en cola, en tidning och ett paket tuggummi. Men inte tusan får jag gå före. Istället får jag stå och vänta medan hon packar upp allt i sin vagn. Tydligen ska allt läggas i speciell ordning på bandet och med streckkoden åt samma håll. Sen kommer hon på att hon glömt socker och vaggar iväg för att hämta det. Tiden går och människan är helt försvunnen. När hon väl kommer tillbaka har hon hämtat ca tio varor till som ska läggas på bandet, i särskild ordning och med streckkoden åt samma håll. Tur man har tålamod som en ängel. När mina varor väl åker ner på bandet försöker människan sno min skvallertidning när hon tror jag inte ser. Då jag lite vänligt men bestämt säger att hon nu visst råkade få med sig min tidning säger hon att hon minsann köpt den. Som tur är säger kassörskan att nä, det där är ju min tidning. Då fnyser käringen bara och slänger iväg min tidning till mig.

Och så säger pensionärerna att det är så mycket fel på dagens ungdom. De kanske ska se till sig själva ibland? Jäkla rollatorterrorister.

Nu ska jag i alla fall njuta av lite färskt skvaller!

Kommentarer
Postat av: Annica

he he, tur det inte var din cola hon försökte sno, då hade nog "arga Tessan" visat sig och den stackars tanten inte vågat sig till ica nåt mer ;)

2010-10-28 @ 09:45:21
URL: http://annicake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0