Mmmmmat!

Idag har jag sån energi efter jobbet. Håller just nu på att laga mat. Lasagne blev det, som sagt. Köpte en mix som man bara tillsätter köttfärs, mjölk, vatten och ost. Men jag kryddar med lite extra vitlök och sambal oelek så det smakar lite mer.
Har en fläskfilé i frysen som jag ska göra något gott med, men jag har inget "roligt" recept. Någon som har något tips?

Nu tittar jag på "Thailandsturister i trubbel" på fyran. Det handlar just nu om djurplågeri. Sådant mår jag riktigt dåligt av att se. Kan man inte behandla sina djur på rätt sätt ska man inte ha några djur! Att ett djur har respekt för sin ägare ska inte innebära att de är rädda. Då är det något som är alldeles fel! Du ska aldrig bära hand på ditt djur för att framkalla lydnad. Klarar du inte att jobba med ditt djur med tal och kroppsspråk ska du nog ta och fundera på vad felet är på dig. Djurplågare är avskum! De borde bli behandlade precis som de behandlat sina djur. USCH!

Stödde Rosa bandet kampanjen igår genom att köpa en Rosa bandet reflex. Då gör jag en insats för bröstcancern och för mig själv och andra trafikanter som ser mig när jag går på vägen. Det vinner alla på! Självklart har jag även reflexsele på Aragorn så han också syns.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0