Smygpynt och kulinaritet.

Har varit och hämtat min leverans från http://www.lampgrossen.se/ Min fiiina ljusstake hade kommit. Och då kan ju inte jag hålla mig utan var tvungen att sätta upp den i fönstret.

       

Igår var vi på restaurang Aqua för att titta på finalen av Biggest Loser Sverige. Tyvärr vann ju inte Maria men jag tror hon är så supernöjd ändå. Både hon och Linn har ju kämpat till tusen och de är så himla fina! Bra kämpat båda två!

 Linn och Maria tillsammans med tränaren Mårten Nylén. Det här är taget på finalen i Stockholm.

Idag har det varit mer eller mindre snöstorm ute. Har mest varit inne och pysslat. Lagade basilika och vitlöksmarinerad fläskytterfilé med potatisgratäng med lite färsk oregano i. Och nu står en morotskaka i ugnen och sprider en ljuvlig doft. Den ska jag lägga lite vit chokladfrosting på sen och bjuda mina arbetskamrater på i morgon. Jobbar bara i morgon också sen är jag ledig till på måndag. På fredag är det fest med jobbet igen. Denna gång på Le trottoir, det blir nog en liten utgång på det också.

Måste faktiskt säga, trots min illvilja mot vintern, att det nu är riktigt mysigt med snön. Fast jag skulle gärna slippa skotta.

Bäst att ta ut kakan innan den bränner vid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0