Min lilla lista över saker som kan dra åt helvete.

Och då menar jag inte saker såsom svält, krig, djur/barnmisshandel vilka alltid borde förpassas till extremt varmare nejder. Nä, snarare de där små vardagliga sakerna som ställer till det eller är allmänt irriterande. 
OBS: Listan är ytterst individuell.

1. Blötsnö. (tungt, blött, trist)
2. Kirskål (skönt att slippa rensa skiten numera)
3. Vanilla-Coke. (hur tänkte de där? Coca-Cola är redan ett fulländat koncept, varför tillsätta något så äckligt som vanilj??)
4. Engelsk konfekt (skitäckligt)
5. Folk som sätter nittielva tusen hjärtan i sin FB-status (okej, vi fattar, du har haft en toppendag med "Lisa" du förstärker inte effekten av ditt yttrande bara för du lägger till 25 extra hjärtan, mest irriterande!)
6. Särskrivning ( det heter inte jätte kul, vatten pöl, gympa skor, undvik spaceknappen för sjutton! Annars blir det två skilda ord)
7. Folk som förkortar "jag" till "ja" och "det" till "de" (alla fyra är skilda ord)
8. Folk som ringer från dolt nummer (våga vägra svara, varför så hemlig?)
9. Löven som ligger i min trädgård (tydligen försvinner de inte av sig självt)
10. Natthelg på jobbet (mest för att det är tråkigt)

Så. Listan färdigställd för denna gång. Uppdaterar om eventuella bubblare framöver.

Nu ska jag laga lite mat och vila lite innan det är dags att gå ner till jobbet. Bara tretton timmar kvar till ledigheten igen. I morgon ska vi kolla på en lägenhet på Liljeholmen. (nittelvatusen hjärtan)

Härlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0