En veckas frånvaro...

Kom hem idag, har bott hemma hos Daniel sen i söndags. Det är så härligt att somna bredvid någon man älskar. Synd bara att han snarkar så förbannat. Det har varit riktigt mysigt, jag har bakat, promenerat och lagat mat när han varit på jobbet. Sen har vi umgåtts, promenerat, kollat på film, hälsat på Annie och Jonathan och planerat lite för framtiden. Meningen är att jag så småningom ska flytta in till honom men först ska vi se till att hans badrum blir fixat. Det är pyttelitet och inte särskilt trevligt. Daniel är ju pedant men det är liksom knappt någon idé att städa för det ser så sunkigt ut ändå. Sen ska sovrummet tapetseras om innan det blir tal om flytt (sovrummet är klarblått) så någon gång efter nyår kanske flyttlasset bär av.
När jag kom hem idag fick jag skotta av parkeringen, skitkul med tanke på att det var blötsnö...! Tungt som fan var det!
Sen tog jag en promenad, handlade lite och gick hem och tvättade, diskade och lagade mat.
Resten av kvällen skall spenderas med True blood säsong två som kom nerdimpande i brevlådan i veckan.
Trots att jag inte gillar snön som ligger ute längtar jag ändå lite efter att få julpynta lite. Köpte en skitsnygg ljusstake på nätet idag!

 

 Har bakat lite timjansbröd när jag var hos Daniel. Det var uppskattat.

 Vovven har trivts på sin plats i Daniels hall, sovandes på mina stövlar.

Ska försöka hålla mig vaken länge idag så jag kan sova ut ordentligt i morgon. Kommer bli konstigt att sova ensam i natt. Men ibland uppskattar jag faktiskt ensamheten. Ibland är det skönt att slippa vara social och trevlig.

Nu dags för ett nytt avsnitt TB.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0