Spontanitet och barnvakt.

Fredagen fortsatte inte i det lugna tecken som först utgavs. Satt som bekant i soffan, ensam, med datorn i knät. Började chatta med Gunilla på Facebook. Hon satt också, nästan, ensam. Hennes son Micke satt på sitt rum och lanade med en kompis. Vi bestämde att jag skulle gå ner till henne och sitta och tjata lite. Sagt och gjort, jag promenerade ner i blåsten. Klockan var nästan 22:30 när jag kom till henne. Vi satt till klockan nästan var 02:30 och drack vin, pratade och skrattade. Älskar när sådana där spontanryck blir så lyckade, för vi hade verkligen jättetrevligt! Synd man inte är så spontan oftare.
När jag vaknade på lördagmorgonen kändes det dock som kvällen satt sina spår. Men det var det absolut värt. Lördag eftermiddagen spenderades ute på promenad och med lite tvättning. Sen kom Daniel och vi gick ner för att hämta Rasmus, Hugo och Nova som skulle umgås med oss hela kvällen.
Vi tog en promenad till Ica och köpte på oss gottigheter till kvällen för närmare 200:- Daniel skämde bort oss ordentligt där.
Sen satt vi hemma i soffan och kollade på Scooby Doo hela kvällen. Runt halv åtta kickade sockerchocken igång och Nova och Hugo fick eld i baken. De stod med varsin av Aragorns pipleksaker och bara pep. Pipippipipipipipipip!!!!! Aragorn var i upplösningstillstånd. Sen lugnade åtminstone Hugo ner sig när han fick spela spel på datorn. Nova tjatade på och höll igång. Rasmus är ju coola killen, han satt och bara mös i soffan.
Det hela blev en mycket lyckad kväll, som kanske kunde slutat på ett bättre sätt men olyckor händer så lätt.

Idag sov vi relativt länge. Av någon anledning ringer alltid Daniels mobil runt halv tio. Vi låg kvar en stund och gottade oss. Sen fick Daniel ett spontanryck och tog med sig hunden på promenad. Han är ju lite skeptisk till det annars eftersom bajsplockandet inte riktigt är hans grej...
Sen tog vi det bara lugnt, jag bjöd in oss på middag hos mamma så vi gick upp dit och blev bjudna på kycklinggryta, potatisgratäng och efter det lite nostalgibilder. Många på mamma och moster Lena när de var unga. Hehe!

Nu väntar ju en kort vecka, vilket jag är väldigt glad för eftersom det är min förmiddagsvecka. Till helgen hoppas jag på toppenväder då ett besök på torget är preliminärbokat och jag ska ha en liten grillfest på lördagkväll.



Nu ska det poppas en skål popcorn och fortsätta följa Norge-Sverige i hockey-VM



Peace out!

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0