Another weekend has come and gone...

Jaha, då var det söndag igen. Tiden går så fort tycker jag, måste stanna upp och njuta lite av livet innan det rinner mig ur händerna. Oj, vad djupt det blev där :)
I fredags jobbade jag mellan 6-12. De flesta var lediga så vi var inte många på jobbet. Det var ganska skönt. Efter jobbet åkte jag och mamma in till stan. Vi var på Systembolaget, Blomsterlandet och handlade mat på Ica maxi. På hemvägen plockade vi upp älsklingen.
När vi kom hem bakade jag bröd, Focaccia, med oliver, vitlök, soltorkade tomater och rosmarin. Det är verkligen jättegott och smidigt.



Fixade även lite vårfint utanför dörren



Sen gick vi och handlade lite till. Köper hellre köttfärs på Ica här hemma än på Maxi. Sen lagade vi tacogratäng och tog det lugnt i soffan. Hade bara sovit två timmar på natten så jag var helt slut. Men somnade väl inte förrän kl ett i alla fall.

 Fredagsmys.

På lördagmorgonen tog Daniel med sig hunden på promenad. Jag och mamma åkte till torget. Köpte strumpor och en orkidé. Efter torgbesöket blev det en liten spontanfika hos moster Lena och en liten tur till Eko.
När jag kom hem tog vi det bara lugnt en stund, sen började vi städa och fixa inför kvällens grillpartaj. Fixade pastasallader och massa vitlöksdressing. Gott!
Det blev en lyckad kväll. Regnet höll sig borta och det var såpass varmt att vi kunde sitta ute hela kvällen.

 Danne, Sebbe och Micke sköter grillen.

 Älsklingen och Anna.

Idag har vi bara softat hela dagen, vi sov till kl ett tror jag. Aragorn var hos mamma. Hon kom förbi med honom när hon köpte tidningen.

Nästa vecka jobbar jag eftermiddag och daghelg. En ganska seg vecka, men sen är jag ju ledig en vecka.


//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0