Snart är det påsk

Idag har jag varit ledig. Har då varit på stan med mamma, mormor, och moster Lena. Det blev en tur till Blomsterlandet, kyrkogården och Ica Maxi. Emellan det klämde vi även in en lunch på Hasses på sjökanten. Jag åt oliv och fetaostfyllda biffar med tzatziki, kanongott!
Det var lika trevligt som vanligt, mormor tog inte fullt så många varv i fruktdisken den här gången :-)
När jag kom hem tog jag en powerwalk med vovven och nu har jag landat i soffan. I morgon är det dags för jobb mellan 18-07. Sisådär kul eftersom jag jobbar med några av de tråkigaste människor som har satt sin fot på jobbet, det blir att ta med en bok eller två. Och Hv´s första semifinalmatch får jag följa via nätet. Jobbar även fredag natt mellan 20-08, men efter det är jag ledig i nästan en vecka och det är ju inget att klaga på.

Påskafton blir nog lugn. Daniel ska på skivmässan medan jag sover och på kvällen ska vi kolla på hockeyn och ev ta några öl på stan, vi får helt enkelt se vad som händer.

Idag fick jag förresten skattebeskedet. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att det blev blandade småhopp av glädje i köket, det kändes riktigt gott och nu kan jag kosta på mig en riktig semester. Den behöver inte gå så långt men i alla fall utanför 50 skyltarna...




Är för övrigt väldigt glad över att våren har gjort sitt inträde. Började bli mäkta trött på vintern, den enda som saknar snön är nog Aragorn. Det är ju sååå härligt att rulla sig i den.

 Men som synes passar det lika bra att rulla sig i gräset.

 Lite vårfint ska man ju ha.




Nu ska håret färgas. Glad påsk på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0