Min stackars vovve...

Idag fick jag en timmas sovmorgon då jag skulle ha utbildning på jobbet. När jag var ute och gick morgonpromenaden med Aragorn får jag ett mess från Jenni som jag skulle svara på, går då med huvudet neråt och ser inte gubben som kommer runt krönet med sin hund. Våra hundar rök ihop och det blev lite livat en stund. Han kunde inte se några skador på sin hund och jag märkte ingenting på Aragorn... Men när jag har gått en bit börjat han pipa och slicka sig på benen. Då ser jag att det rinner en massa blod, men jag kan inte lokalisera såret. Men så får jag syn på en massa blod på örat, han har fått ett bett som delat örat på mitten (som om ngn skulle ryckt ut ett örhänge ur örat) Så jag fick ju ringa ner till jobbet och säga att jag stannar hemma. Fick sedan sitta och vänta på att Smådjurskliniken skulle öppna så jag kunde ringa dit. Fick en tid kl ett, mamma fick ta ledigt och köra in oss. Veterinären konstaterade ju att såret var tvunget att sys så jag fick snällt lämna honom där inne.

Kl halv fem skulle jag hämta honom igen. Mamma kunde inte följa med så E var jättesnäll och ställde upp, han var även så snäll och betalade medicinen Aragorn ska äta. Tack!

När jag kom hem pratade jag en stund med Daniel, han var trött stackaren. Han kommer hit i morgon och kollar på hockeyn. Längtar redan.
Sedan tog jag och Annica en promenad, Aragorn orkade ju inte gå så jättelångt. Han är fortfarande ganska groggy efter narkosen.

Och nu har jag landat i soffan, ska strax fixa mat till i morgon sen blir det sängen.

//T

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars vovven!

2010-03-18 @ 07:35:58
URL: http://annaisismyname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0