Allt går så fort.

Vart tar tiden vägen? Nu lider även denna helg mot sitt slut. Det har varit en kanonbra helg dock.
I torsdags var Daniel här och vi kollade på hockeyn och slappade. Vi åt varma mackor och godis, kommer väl rulla fram snart.
I fredags slutade jag kl tolv. Det är skönt att göra det på fredagar. När jag kom hem tog jag en långpromenad med Aragorn och tog en tupplur på soffan. På kvällen hade jag bestämt med ett gäng jobbarkompisar, och andra vänner, att vi skulle träffas för ett par öl på puben, Daniel var också med. Det blev ett stort gäng som njöt av ett par öl, smaskiga pizzor och trevliga samtal.

På lördagen skulle Daniel upp tidigt för att åka till Bodaborg och fira ett par kompisar som fyllde år. Jag passade på att ta sovmorgon och efter det gick jag upp till mamma och hjälpte henne röja ur förrådet eftersom hon fått mögel i källaren. Min stackars, stackars mamma! Det här kommer kosta henne x antal tusenlappar och jag känner mig så hjälplös. Man vill ju hjälpa henne på alla sätt man kan men jag har ju inte direkt någon förmögenhet på kontot. Men jag får ställa upp så gott jag kan.
På eftermiddagen sen gick jag hem och la mig i soffan, var inte alls på bra humör efter att sett hur nere mamma var. Men då ringde Daniel och ville att jag skulle komma in till stan och träffa hans vänner, var lite tveksam först eftersom jag inte var på topphumör men jag åkte in ändå. Hans kompisar var jättetrevliga och lättsamma. Senare hamnade vi på Velvet (klamydiagrottan) inte mitt favoritställe men det var rätt kul ändå.

Idag sov vi länge, låg och gottade oss i sängen. Daniel åkte hem redan vid ett då han skulle hjälpa några kompisar att flytta. Jag fixade då ihop en pastasallad med massa vitlöksdressing som jag smaskade i mig. Efter det tog jag det lugnt i soffan en stund. Tog sen en promenad ner till jobbet med lite fika till Linda, Cicci och Angelica. Givetvis hamnade jag mitt i ösregnet. Snacka om att vi var dyngsura när vi kom hem, jag och Aragorn.
Men nu har vi torkat och myst upp oss i sann söndagsmysanda :D

I morgon jobbar jag förmiddag så jag ska kunna se hockeyn på kvällen.

Nu ringer Daniel så over and out!

//T 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0