Så kom den då...

...sommaren. Och det med besked. Igår var det 25 grader varmt och strålande sol. Jag gick upp tidigt, för att vara mig, och gick till affären och laddade upp med vattenmelon och cola. Sen bar det  av raka vägen hem till solstolen. Aragorn fick ett märgben som han låg och njöt av i trädgården medan jag låg som en strandad val i stolen hela eftermiddagen. Som vanligt den första sommardagen underskattade jag solens strålar och såg ju framåt eftermiddagen ut som en kräfta på bröstet och armarna. Det sved rätt gott kan jag meddela!
På eftermiddagen följde jag med mamma till Eko, hon behövde lite bärhjälp då hon skulle köpa plantjord och koskit. Själv köpte jag bara en burk godis och lite annat krafs.
När vi kom hem tog jag tag i städningen lite, bytte lakan, dammsög och tvättade.
Sen kom Daniel och hämtade mig eftersom vi skulle ut till Linda på fika. Han hade köpt rosor till mig, gullet!




Sen spenderade vi ett par timmar på Lindas underbara uteplats med utsikt över sjön. Vi fick jättegod hallonpaj och Aragorn var överlycklig för han fick följa med och leka med Tess. Det var verkligen en toppendag rakt igenom som avlutades med att Daniel gav mig massage. Jag blev riktigt bortskämd igår.

Idag har jag legat i solen igen, men denna gången var jag förutseende och sprayade på mig solskyddsfaktor. Hade tyvärr bara SPF10 hemma, måste köpa en högre. Runt 15-20 är ju rätt bra att ha när solen skiner som den gör nu.
Nu ska jag fixa lite gott att äta, sen ska jag och mamma åka till Lekeryd och köpa årets första mjukglass.
I morgon är det dags att jobba hela sex timmar, sen är jag ledig i helgen. Spenderar nog hela helgen i stan. Piren eller Bishops uteservering får det nog bli på lördag. Härligt!




 Här har jag gottat mig i två dagar.

 Vattenmelon är gott.


Kommentarer
Postat av: Ida Tolshagen

ja det såg ju härligt ut.. du får komma och bada i poolen någon dag.

2010-06-03 @ 21:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0