Nu är jag ledig igen

Det har blivit ganska mycket jobb de senaste två veckorna men nu är jag äntligen ledig igen. Vilket är jätteskönt, speciellt med tanke på vädret. Sol, sol, sol! Och det gillar ju jag!
Idag har det varit en pysseldag i trädgården, jag har klippt gräset och rensat lite ogräs. Sen har det även blivit långa promenader med Aragorn, ett par tvättar och en stund i solstolen har också hunnits med.

Annars har det inte hänt så himla mycket den senaste veckan. Daniel var på Sweden rock hela förra helgen, men kom till mig så fort jag slutat kl 22 på söndagen (jobbade lite extra) han var rätt trött stackaren, men hade haft riktigt kul trots vädret och kylan

 Han ser ganska nöjd ut, eller hur?

Sen har jag jobbat eftermiddag och daghelg, umgåtts med Daniel och vänner. I fredags var vi hos Linda och grillade. Gunilla var också med. Det var jättemysigt och jättegod mat, men det var riktigt kallt och myggen var väldigt förtjusta i oss. Men över lag en toppenkväll.

 Aragorn och Tess hemma hos Linda

 Grillmästaren Linda

 Gunilla

 Aragorns flickvän Tess

Nu är semestern inom räckhåll. Så vad ska jag göra på min semester? Jo, jag ska jobba, tackar som frågar. Åtminstone en vecka så sparar jag lite semesterdagar. Vi ska ju t.ex på en liten miniweekend till Göteborg i oktober och se Volbeat, jag, Daniel, Linda och Tobbe och då kan det vara bra att ha lite semester att ta ut ifall det skulle vara min jobbhelg. Har inte kollat så långt än. Men det ska i alla fall bli skitkul! Längtar redan. Ska ha min fina Volbeat t-shirt som Daniel köpt till mig =)

Denna veckan ska jag bara passa på och njuta av solen. I morgon kväll blir det ett par öl på puben med Linda, Gunilla och säkert några fler. Sen jobbar jag natt mellan torsdag och fredag. Midsommarafton kommer nog firas i Vaggeryd med Daniels kompisar. Och så har jag lovat mamma att jag ska städa hennes bil någon kväll också. Jobbar igen natten mellan lördag och söndag. Efter det har jag semester (förutom en vecka då)

Nu ska jag ta min jycke på kvällspromenad, om jag kan få liv i honom. Han sover rätt gott nu ser det ut som.

//T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0