Njuter

Just nu njuter jag av sommaren, det fina vädret och min ledighet. I morgon börjar jag jobba kl 18:00, men jobbar "bara" 12 timmar sen är jag redo att fira midsommar.

Igår låg jag i solstolen, det var lite molnigt och varje gång solen gick i moln blev det kallt så det blev ingen lång stund i stolen. Kl sex kom Linda hit. Vi satt på min uteplats och tjatade lite. Sen kom Ida och Annica och gjorde oss sällskap och efter det gick vi ner till krogen där Anna och Vicky satt. Det blev några öl och många skratt och roliga samtalsämnen. Sen kom Danne P och anslöt sig till skaran. Alldeles ensam kille bidde han, men det verkade han inte ha ont av...

 Annica hemma hos mig

 Linda med en väldigt.... rolig min. :D

 Ida

Idag låg jag i solstolen igen. Inget liv här inte. Idag tog solen ganska bra, det var hur skönt som helst. Det fläktade lite och jag låg med underbar musik i lurarna (Metallica live från Ullevi 2004)
Aragorn älskar att bara kunna gå ut och in, han ligger under sin lönn och spanar på folk och hundar som går förbi. Vi bara njuter av livet just nu, Aragorn och jag.

Har också varit på stan med mamma idag. Hon ville kolla in rean på Gina Tricot. Fick en top av henne som jag ev ska ha på midsommarafton. Tack mamma, du är bäst! Jag köpte även ett par knall-lila leggings, skitfräna, men jag vet inte när jag ska våga ha dem. Sen var vi på Blomsterlandet, jag köpte en tomatplanta jag ska ha på uteplatsen. Mamma köpte en också. Efter det var vi en sväng på ÖB där mamma köpte en grill, och så blev det en tur till bolaget för inköp av midsommarsnapsen. Den är väl mest till Daniel, själv är jag inte mycket för snaps. Om det inte är Minttu vill säga...

Nu funderar jag på att gå och lägga mig och läsa den senaste Mari Jungstedt-deckaren. Ja, så får det bli.

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0