Jag har en ny söndagsrutin

And I like it! Den går ut på att vakna på söndagmorgonen (förmiddagen) med älsklingen, gå en promenad med hunden, fixa något gott att äta och tillbringa eftermiddagen framför repriserna av Vem vet mest. De sänder hela veckans avsnitt på söndageftermiddagarna. Det är lite inbördes tävlan, mig och Daniel emellan. Vi besitter mycket kunskap tillsammans, jag och herr Pettersson.
Tyvärr får vi göra ett avbrott i rutinen nu på söndag då Daniel är på Sweden rock.
Vad gjorde jag annars i helgen? Hmm, får rota lite i minnesbanken... Jo, i fredags jobbade jag till kl 18. Efter jobbet blev det en snabb dusch sen promenerade jag och Aragorn ner till Tobbe o Annica. Tobbe och Rasmus skulle stå på TIF och sälja lotter så Annica ville ha lite sällskap. Det var precis lika trevligt som vanligt. Vi drack rosévin och snackade skit och busade med ungarna. En toppenkväll!

 Rasmus och Aragorn myser.

På lördagförmiddagen var jag bjuden till Ida på tjejfika. Det var toppenväder och det var jättemysigt, om än lite stelt då en f.d kompis dök upp som jag inte har mycket till övers för. Men det hela blev jättelyckat i alla fall. Tack för en mysig förmiddag, Ida!

 Katrin, Ida och Eddie.

Efter fikat gick jag hem och la mig i solstolen en stund innan det var dags för mig och Aragorn att åka till Daniel där vi spenderade ytterligare ett par timmar i solen på hans balkong med några kalla öl.

 Mina pojkar i solen.

På kvällen mötte vi upp Anna och begav oss till Piren. Det var jättemysigt. Vi satt på Saltkråkan, det var jätteskönt så länge solen var uppe sen blev det kallt som f-n. Lite senare gjorde Marcus och Henrik oss sällskap. Vi tog ett par öl till sen vandrade vi bort till Velvet där det blev några öl till. Där mötte även Gunilla upp oss.
Det var en riktigt lyckad kväll som avslutades med ett Maxmål. Mumsmums!

Nu ska jag gå en sväng med hunden sen blir det sängen. Jobbar tidigt denna veckan, usch!

//T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0