Jag älskar sommaren!

Just nu ligger solen på min uteplats. Det är 28 grader i solen, det blåser lite och himlen är alldeles blå. Jag älskar det.
Nu är jag ledig hela veckan och de har lovat sådant här väder hela veckan vad jag vet. Det är så underbart. Jag blir en lyckligare och mer harmonisk människa i den här värmen. Jag har stor lust att slå lite på de som klagar på värmen, hur kan man göra det efter vintern vi hade? Det är för mig en gåta. Nåja.

Midsommar 2010 har kommit och gått. Jag jobbade natten till midsommarafton. Det gick kanonbra.
När jag jobbat klart var det raka vägen hem till sängen och sova ett par timmar som gällde. Vaknade till en underbar solig dag. Humöret var på topp! Jag gick upp, tog en dusch och började gå mot mamma för att lämna Aragorn där. Halvvägs dit kom jag på att jag glömt nyckeln. Som tur var var Daniel på väg ut för att hämta mig så han plockade upp mig så jag slapp gå hela vägen hem igen.
Sen åkte vi hem till Daniel, delade en öl och inväntade vår skjuts. Vi skulle ju hela vägen till Vaggeryd och fira midsommar hos fam Forsberg.
Det blev en mycket lyckad dag. Mycket god mat, tårta och kubbspel. Tjejerna utklassade killarna!



Vi styrde hemåt vid ett-tiden. Vi skulle sova hos Daniel i stan. På midsommardagen låg jag kvar länge i sängen. Skulle ju börja jobba kl 20:00 och jobba till 09:00. Så midsommardagen gick inte i många knop. "frukost" på Max intogs och sen slappade vi mest hela dagen.

På söndagen försökte jag komma upp i vettig tid. Somnade vid 10:00 och gick upp vid 14:00. Även denna dag var ju underbar! Tog en långsväng med Aragorn och när jag kom hem fick jag spontanbesök av Linda och Maja. Sånt gillar vi! Annars gick dagen åt till att tvätta, diska och bara slappa i solen. Slötittade lite på Tyskland-England.
På kvällen gav jag Aragorn en välbehövlig dusch och sen kom Daniel. Vi tittade på repriserna av Vem vet mest som jag spelat in och åt pastasallad med vitlök och basilika och kyckling med fetaost, soltorkade tomater och vitlök (vi älskar vitlök)

 Nyduschad.

Idag sov jag länge, fick lite ångest för det och tvingade ut mig på en powerwalk i spåret. Det var varmt, men skönt. Får bli en lånpromenad till ikväll. Kanske till sjön så jag och Aragorn kan ta varsitt dopp.

Njut av sommaren nu, mina vänner. Snart är det vinter igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0