Basilikakyckling

Fick ett recept av en jobbarkompis på basilikakyckling som jag tänkte dela med mig av. Det är verkligen kanongott!

Stek önskat antal kycklingfiléer, salta och peppra. Sätt in dem i ugnen till de är ordentligt genomstekta. Ta ur och låt dem svalna.
Gör under tiden en marinad på:

1dl balsamvinäger
2 dl olja (har använt olivolja, men det är inget jag rekommenderar då jag tycker den har för mycket smak)
½ msk salt
½ tsk svartpeppar
100 gr soltorkade tomater
1 ask fryst basilika (eller färsk)

Skär kycklingen i skivor och lägg i en plastpåse tillsammans med marinaden, helst över natt.

Jag har serverat den tillsammans med potatisgratäng och det gick verkligen hem kan jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0