Cola och kebabtallrik.

Fick stå på menyn idag, är rätt så bakis... På tal om cola, räknade ju ut att jag drack ca 520 l Cola under 2009. I stort sett 1½ l om dagen. Så nu har jag bestämt mig att jag måste dra ner och har lovat mig själv att dricka högst 2 l i veckan. Det har lyckats riktigt bra och det har gjort -3 kg på vågen. Jag är lite nöjd med mig själv.
I fredags var jag, mamma, mormor och Maria på Kristoffers examen. Det var trevligt, särskilt som min lillebror blev årets hälsoit.  När han blev uppropad på scen kunde varken jag eller mamma hålla tillbaka några små tårar. Vi var så stolta över honom! Efteråt åkte jag, mamma och mormor och tog en fika på Malmborgs.
Klockan två hade jag tid för nagelförlängning på salong Vild och vacker. Jag blev jättenöjd med resultatet fast jag har redan lyckats ta sönder ena tumnageln. Jag är verkligen världens klumpigaste
Sen åkte jag hem till mamma och hämtade hunden. Mamma bjöd på spagetti och köttfärsås, gott gott.
Kvällen spenderade jag i soffan med datorn i knät.
Lördagen innebar sovmorgon. Men ändå vaknade jag 7:45. Tänkte att så tidigt kan jag ju inte gå upp så jag låg och drog mig lite. Somnade ju givetvis om och vaknade 10:45. Tog en promenad med hunden och plockade upp Anna och Meija hos Annas föräldrar. Sen följde de med mig hem på en kaffe. En sån liten goding var hon, Meija. 8 månader och redan med stor personlighet!
Vi satt och pratade om allt möjligt och jag insåg att jag saknat Anna väldigt mycket. Även om vi pratar i telefon en gång i veckan typ så är det inte samma som förr. För 6-7 år sedan pratade vi med varandra varje dag och gjorde allt tillsammans.
Där ser man hur olika livet ter sig för oss...

När de hade gått hem färgade jag håret och dammsög lite. Sen var det dags att bege sig till Kinnarps arena för matchen mellan Hv-Rögle. Annica fick stanna hemma då de inte fick tag i en barnvakt till Novis. Hon fick sysselsätta sig med att göra något hon är riktigt bra på nämligen att baka cupcakes. Hon gör kanongoda tårtor och cuppisar och det går alldeles utmärkt att lägga in en beställning till kalas, dop och andra högtider. Besök hennes blogg så finns det bilder på mästerverken  http://apieceofcake.bloggplatsen.se/

Så det blev jag och grabbarna som fick gå på hockey. Matchen var väl ingen höjdare, men vi hade trevligt i klacken, jag och Rasmus och slutresultatet skrevs till 5-1.
Efter matchen bestämde jag med Gunilla. Vi satt hemma hos mig och pratade och drack lite vin. Sen blev det en vända på krogen som helt hade kunnat kvitta.

Idag har jag varit riktigt bakis, kom på att jag på lördagen endast fick i mig en korv med bröd på hela dagen. Det var ju inte så bra.
Mamma och pappa har varit här idag och vi har hjälpts åt att sätta upp gardinstänger och min hatthylla. Det var riktigt trevligt att ha dem här, även att jag mådde lite tjyvigt.

När de gått hem somnade jag i soffan en stund och sen gick jag ner och hämtade min kebabtallrik. Smet in på Ica först och köpte en cola, lät hunden sitta kvar utanför Ica medan jag hämtade maten. Han blev totalt vansinnig när han såg mig gå iväg. Stackaren trodde väl jag skulle lämna honom där. Exet glömde ju honom utanför Konsum en gång :D

Resten av kvällen blir lugn. En 64 timmars jobbvecka väntar och jag måste förbereda mig mentalt inför den. Och det gör jag bäst i liggande soffläge. Haha.

Ha en fortsatt bra söndag!

//T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0