Harmonisk

Det är söndag, och det är så skönt. Har en inre harmoni idag som är oförklarlig men likväl så härlig.

I fredags var lillebror hos mig. Det var så himla kul, har saknat honom. Han praktiskt taget bodde ju hos mig förr i tiden men nu ser jag knappt skymten av honom. Vi flamsade och skrattade som vanligt (min morbror brukar säga att vi två inte ska sitta bredvid varandra för vi slåss och retas fortfarande som småungar, men av kärlek!) Det var en fredag helt i min smak.



Igår hade jag städ och tvättdag. Pappa kom förbi på en fika och lämnade av dvd´n som han köpt till mig. Kul att sitta och tjata med honom också.
På kvällen var det inflyttningsfest hos Anneli. De andra skulle gå på krogen men jag tog det mogna beslutet att gå hem istället. Och det är jag glad för idag kan jag säga.

Idag började jag dagen med en timslång promenad, det var jätteskönt. Sen gick jag hem och tvättade en tvätt till och diskade lite.
Efter det träffade jag Annica och Linda på ännu en långpromenad. Linda hade med sig Tess, hennes samojedtik. Aragorn blev överlycklig. Vi släppte dem en stund på ett gärde och det var full fart. Välbehövligt för min lille tjockis som nu är dödstrött och ligger och sover som en gris under bordet medan jag väntar på att min lasagne ska bli klar.

 Aragorn och Tess



Nästa vecka jobbar jag förmiddag istället för min natthelg som jag egentligen skulle lidit igenom nu i helgen. Men när Malin villa byta sa jag "Självklart" Hon ska åka till Thailand på tisdag så jag ska jobba åt henne. Hoppas hon får det alldeles underbart!
Veckan är fullspäckad med möten, utbildningar och en överraskning som Annica ordnat åt mig, henne och Linda på torsdag. Är jättenyfiken!!

Nu är maten klar!!

Kram //T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0