Cant I catch a break?

Eftersom jag jobbade tre helger i januari kom lönen att bli ganska, eller riktigt, bra. Det var så skönt när lönebeskedet damp ner i brevlådan och man med ivriga fingrar slet upp det, och drog en lång suck av välbehag.
Men det kan jag säga er, att den känslan bara infann sig i ca 30 sekunder till jag öppnade elräkningen och fick en mild stroke. 4200 spänn låg den på!!!!! För en j**** tvåa med bara lilla mig boende i. Med det sagt tar jag tillbaka allt jag sagt om den mysiga, vackra, underbara vintern. Vintern kan gå fack itself!!! Ge mig mildväder nu!!
Så nu ska jag investera i ännu fler lågenergilampor, skita i att duscha (man kan väl lika gärna gå ut och rulla sig i snön?) och tända värmeljus istället för att hålla värmen.

Therese Axelsson, pissed and furious says over and out!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja den där himla elräkningen är inte rolig. Tycker vi ska få vår och sommar nu.

Ha en bra helg!

Kram Emelie

2010-02-12 @ 16:38:59
URL: http://emeliehagstrom.blogg.se/
Postat av: Daniel

nä byt inte ut till lågenergilampor. det är den största bluffen på många år. går en sån sönder måste du genast öppna fönstret och lämna rummet och du får inte återkomma förrän en halvtimme senare. dessutom får man inte dammsuga upp skiten, för det är livsfarligt! så vi ska gå från någorlunda "ofarliga" glödlampor till livfarliga lampor innehållandes kvicksilver. smart, jävligt smart!

2010-02-12 @ 16:59:50
Postat av: cicci

Va det på 1 månard??

Vi hade på 2000 kr på ett stort hus...Hm konstigt att du kan få så hög.

Ha det så bra....

kram

2010-02-12 @ 19:46:02
URL: http://cizziandesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0