Underbar helg till ända!

Sitter och slappar i soffan med ett inspelat avsnitt av CSI. Skulle behöva gå och lägga mig eftersom jag ska gå upp kl 05:00, men jag somnade i soffan innan och nu är jag jättepigg...

I fredags hade jag en liten tjejkväll hos mig. Det var jag, Annica, Linda, Sandra, Gunilla, Lollo och.... Micke! Han hade tråkigt hemma så han fick komma och göra oss sällskap. Jag bjöd på hemmagjord smörgåstårta och strawberry daiquiris. Annica hade med sig någon slags polkagrisfudge som var jättegod. Receptet finns på hennes blogg http://annicake.blogspot.com/

Vi spelade spel, åt och drack gott och skrattade så vi kiknade.

      Micke fick inte vara med och se hur kul vi hade. ;)

Sen åkte alla utom Annica, som tog ett moget, vuxet beslut och stannade hemma, in till stan. Det var inte särskilt roligt, vi var på Karlssons. Jag, Gunilla, Micke och Lollo tog sista bussen hem. Satte hela roliga kvällen i halsen när busschauffören sa att han skulle ha 98 jävla spänn för resan till Tenhult. Trodde han skämtade med mig. Hade ju för sjutton varit billigare att åka taxi hem, samt att du hade fått åka hela vägen till dörren. Men förutom det var det en mycket lyckad kväll!

På lördag förmiddag ringer Daniel och väcker mig. Han, Marcus, Henrik och Ted kom förbi för att hämta lite möbler. Daniel flyttade in i lägenheten igår och de tog lite av mina grejer i farten.
Promenerade upp till mamma och lämnade hunden, sen kom Daniel och hämtade mig och vi grejade lite i lägenheten innan det var dags att piffa till sig för nästa fest. Denna kväll var det julfest hemma hos Forsberg/Pettersson. Det blev ännu en lyckad kväll med underbart god mat, ett jätteroligt quiz (som mitt lag vann) och härliga människor.

 Henrik, Linn och Maria.

 Maria har just vunnit frågesporten, hon är jätteglad!

Idag har vi bara tagit det lugnt. Tog en tripp till Ikea och köpte lite grejer, vi hade fått en presentkort av Daniels pappa. Och fixat lite i lägenheten. En skön söndag.

Nu måste jag försöka sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0