I denna ljuva vintertid

Jag har lite svårt att förstå allt klagande på kylan. Det kommer inte, hur mycket ni än klagar, bli varmt. Det är vinter nu och temperaturen kommer att variera men alltjämt kommer det vara kallt. Gör det bästa av situationen istället. Åk pulka eller skridskor, bädda ner dig och läs en bok eller se en bra film.
Jag gillar ju definitivt inte vintern men känner ändå ett uns av välbehag när man tittar ut och solen strålar på den gnistrande snön. Det är så himla vackert!

 



         

Jag har köpt salami av Lindas son Tim för att stödja deras fotbollslag. Det fanns tre olika varianter: Peppar, vitlök och krydd. Jag köpte en kryddsalami, och det var bland det godaste jag smakat. Ren njutning!



Nu blir det kvällspromenad med vovven och sen en film. Idag blir det faktiskt en svensk klassiker: Brandbilen som försvann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0