After eight brownies

Till skillnad från min goda vän Annica är jag inte mycket för att baka. Jag slänger mig hellre med grytor och pannor och tillagar en god middag istället. Men när jag såg detta recept i Coop´s Mersmak kände jag att detta måste jag testa! Jag gillar choklad i bakverk, inte lika mycket i form av Snickers och sådant. Skall även testa kladdkakan med chili som finns på Annicas blogg

http://annicake.blogspot.com/

Men här kommer receptet på After eight brownies.

Ca 20 bitar

3 ägg
140 g flytande margarin
2 dl socker
1 dl vetemjöl
1 dl kakaopulver
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
ca 20 bitar after eight
florsocker

Blanda vetemjöl, kakao och salt till det är klumpfritt. Vispa ägg, vaniljsocker, och socker på högsta fart i ett par minuter.
Sänk hastigheten och tillsätt margarin och mjölblandningen. Vispa till det blir en klumpfri smet.
Slå upp smeten i en smord form ca 20x20 cm.
Grädda kakan i ugn, 170* i 20 minuter. Ta ut kakan och låt den svalna ett par minuter. Lägg sedan på after eight i ett jämnt lager. Kyl kakan och pudra på florsocker när det är dags att servera.



Kommentarer
Postat av: Annica

Mmmm! detta lät ju väldigt smaskens!! Nåt du bjuder på när det är dax för inflyttningsfika kanske :)



bamsekram till dej min underbara vän! :)

2010-12-22 @ 10:27:10
URL: http://annicake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0