Ojojoj

Vad vi har ätit den här helgen... Återkommer med mer om det.
Skärtorsdagen jobbade jag på natten, det gick riktigt bra. Det var lugnt mest hela natten så jag satt mest och läste så tiden gick ganska fort. Jobbade även långfredagsnatten, men bara från 02-08. Delade passet med Linda.

På påskafton vaknade jag vid 14 tiden. Gick då upp med hunden till mamma eftersom han skulle sova där och sen åkte jag in till Daniel. Vi möttes upp utanför Max och ett Originalmål blev "frukost" för den dagen. Sen gick vi hem till Daniel för att ladda för hockeyn. Då har hans mamma köpt oss varsitt påskägg, snällt va? Till hockeyn blev det ju då godis, lite vin och öl.
Efter hockeyn gick vi bort till Daniels lillebror och satt och pratade en stund innan vi tog bussen till stan. Det var långa köer överallt så vi tog bara varsin öl på Pipes of Scotland sen åkte vi hem.



Påskdagen vaknade vi lite småbakis och sega. Och vad passar inte bättre då än.... Frukost på McDonalds! Det var jag, Daniel och varenda j-la småbarnsfamilj i hela Småland (kändes det som) Jag älskar barn, tro inget annat, men ibland blir det för mycket med gapande ungar och stirriga föräldrar så vi åt upp våra burgare och gick hem och la oss i soffan.
Daniel blev sen allt hängigare ju längre dagen gick, ont i halsen och snorig som bara den men vi åkte i alla fall hem till mig på eftermiddagen. Var först uppe hos mamma och hämtade hunden. När mamma får höra att Daniel är krasslig trugar hon på honom sin bästa huskur. Panodilpulver. Hu, får rysningar bara jag tänker på det, men Daniel vågade väl inte säga emot så han fick ju snällt dricka det. Sen fick han med två påsar hem, i förebyggande syfte :)
På vägen hem handlar vi lite grejer så vi kan göra tacos på kvällen. Så det blev tacos, påskgodis och allmänt mys i soffan med en film. Vi somnade bägge två i soffan ganska tidigt. Det var mysigt.





Idag sov vi länge. Var rätt seg efter en sejour i soffan i natt när Daniel snarkade som värst. Sen har vi bara tagit det lugnt. Vi har varit hos mamma och ätit middag. Kristoffer och Maria var också hemma, det var jättekul.
Daniel åkte med dem hem efteråt, så jag och hunden har bara myst ikväll. Idag fyller för övrigt min lilla rackarhund 8 år! Stora pojken.

Nu är jag ledig till fredag. Denna veckan bjuder på:

Trädgårdspyssel, promenad med Annica och ev Linda, träning, hockey med hjärtat, Hardcore Superstar i Huskvarna Folkets park med Linda och på lördag ska vi fira Marias 25 årsdag på Anna-Gretas.
Blir nog en bra vecka.

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0