Sm-guld 2010!

Då var det klart. Hv71 är svenska mästare 2010. Ja, jag vet, det är ju flera dagar sen men har inte haft tid att uppdatera.
I lördags jobbade jag mellan 7-15. Jagade folk med ljus och lykta för att kunna få ledigt och se hockeyn. Det såg inte alls ljust ut men till slut stälde Pernilla upp. Tack snälla för hjälpen!
Fick ruuusa hem från jobbet eftersom matchen började kl 16:00 och vi skulle se den inne i stan. Som tur var var Marcus, en av Daniels kompisar, ute i Tenhult så jag kunde åka med honom in till stan så jag slapp missa första perioden. Fick dock duscha och göra mig i ordning på tjugo minuter. Det är nog personligt rekord!
Vi satt i alla fall hemma hos Marcus och kollade på matchen. Jag och fem killar...
När Laine avgjort stack vi längre neråt stan till Marcus bror Henrik och förfriskade oss ytterligare. Sen drog vi ut på stan. Det var folk och kö överallt! Så vi hamnade på Velvet (börjar kunna det stället nu) Det blev en lyckad kväll med mycket glädje och måånga öl!
Daniel och jag åkte väl hem vid strax innan två. På söndagen ringde mamma och väckte mig kl 8 då det var dags att gå upp och jobba. Lyckades ju tappa min mobil utanför Marcus lägenhet, fick spärra den och allt. Som tur var hittade en vänlig själ den och ringde Daniel så han kunde åka och hämta den och komma ut med den på söndag eftermiddag. Han är så snäll min underbara pojkvän!
När jag kommer ner till jobbet börjar alla skratta åt mig och Jenni utbrister "Tror aldrig jag sett någon eländigare än du ser ut nu" Och hon hade rätt, var riktigt eländig och apbakis! Men vad faen, det är ju inte varje dag man firar ett Sm-guld!
Söndagen gick tack och lov väldigt fort. Som den alltid gör när man jobbar med Jenni och Cicci.

Igår sov jag länge. Sen åkte jag och mamma till stan en sväng och handlade lite jord och annat på Eko. Sen var mamma med hem och tvättade en tvätt och bjöd på pizza. Resten av dagen tog jag det bara lugnt. Blev några långpromenader med Aragorn innan det var dags att gå ner till jobbet igen och jobba mellan 22:10-06:10.
Idag gick jag upp vid två och tog en långpromenad och handlade lite. Sen har jag tvättat och diskat, städat på uteplatsen och rensat lite i mina rabatter och nu har jag precis kommit hem från ännu en promenad. Var nere på jobbet och hälsade på Linda, vi satt och tjatade lite skit medan hunden fick springa och busa. Givetvis badade han i värsta lerpölen så han luktar jättegott nu...eller inte.
Så nu ska jag duscha av honom sen blir det en film.

I morgon blir det guldfest inne på Atollen. Då ska våra hjältar hedras!

Är för övrigt väldigt glad för min goa vän Angelicas skull. Så skönt att det gick bra. Kram vännen!

Love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0