Typiskt mig...

I fredags var det dags för lite tjejmys hos mig. Det var jag Linda, Anneli och Anna. Vi satt och snackade skit och tog ett par öl (och ex antal Minttu black) Allt resulterade sedan i en busstripp till stan, förutom Anna som var vettig nog att gå hem. Väl i stan hamnade vi på O´learys, det var knappt en människa där så vi hamnade på Karlsson istället. Tyvärr var ju läget precis likadant där så Anneli tog bussen hem och jag o Linda släpade våra fulla arslen till McDonalds och tog varsin hamburgare... Där träffade vi även Robin från jobbet och efter vi hade njutit av vår delikata, näringsrika måltid tog vi en taxi hem. På lördagen vaknade jag tidigt, redan vid 07:10. Låg och mös lite i sängen innan jag vid strax innan åtta gick upp och tänkte styra stegen mot Konsum och förvärva en cola... MEN, min plånbok finns icke att finna. Vänder upp o ner på väskan, icke. Letar igenom jackan, icke! Den finns inte nånstans. Försöker komma på vilket taxibolag vi åkte med. Hmmm, inte en susning. Och Linda och Robin kommer inte heller ihåg. Men efter lite funderande kommer vi på att det förmodligen var Taxi Jkpg, så igår satt jag med jämna mellanrum och ringde för att kolla om de fått in nån plånbok. Men näe! Bara att spärra alla jäkla kort! Suck, så typiskt mig! Tappade ju Visakortet på Twin i somras. Jag blir så trött på mig själv!

Igår var det i alla fall en mysdag, låg under täcket i soffan i stort sett hela dagen. Köpte mig en pizza (tur man har en liten sparbössa med nödsituationspengar) På kvällen gick jag till Tobbe och Annica och satt och pratade, kollade på film och hade allmänt trevligt.
Idag ska jag och mamma hem till min moster och hennes karl... Låter konstigt att säga så, de har varit ihop i typ 30 år men de är inte gifta. Vad ska man säga? Hennes pojkvän? Sambo? Vi kallar honom morbror i alla fall.
Han ska hjälpa mamma med bilen. Sen ska jag och mamsi ha myskväll och laga mat o kolla på filmatiseringen av Mari Jungstedts bok som går ikväll.

I veckan är jag ledig. Ska bli skönt. Hoppas allt flyter på här hemma, det har det inte gjort det senaste kan man ju lugnt påstå...!

Ha en underbar söndag!

Kram

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0