"men det är ju så mysigt att tända lite ljus"

Klockan är tjugo över sju och det är mörkt ute. Det är så hemskt tycker jag. Jag avskyr mörker som jag nämnt tidigare, vill ha sol, ljus och värme. Visst det är mysigt att tända ljus på kvällarna men sen då...? Jag hade ju mycket hellre suttit ute med ett glas vin eller öl och umgås en ljus sommarkväll än sitta inne och uggla i soffan med tända ljus. Jag är så trött på att höra detta "men det är ju sååå mysigt att tända lite ljus" Visst är det men det är ju f-n lika mörkt ute för det! Se där, nu kommer min vulgära, bittra sida fram, p.g.a några värmeljus... eller, näe, p.g.a MÖRKER!! Och "bättre" blir det. Det är ju bara september (snart oktober), vilket innebär ca fem månader mörker till innan man ser någon ljusning. Vem tror att jag kommer sitta iförd tycka-om-mig-själv-tröja innan jul...?? JAG!

Sen kan jag ju tycka en solig hösteftermiddag med sprakande färger är så underbart vackert! Men hela den upplevelsen grumlas ju av att det snart blir mörkare, löven faller av, träden ser ut som skelett utan ett minne av sin sommarprakt.
Vintern däremot kan jag tycka om mer än hösten ibland. Minusgrader, några decimeter snö som knarrar under fötterna. Är det lite snö på marken blir allting lite ljusare. Men tyvärr är vi ju inte välsignade med så mycket snö längre. Snarare slask, blask och blöta fötter. Burr.

Igår köpte jag mig hockeybiljetter till lördagens match mellan HV-Timrå. Jag och mamma ska gå. Köpte en biljett till lillebror också, men han var upptagen så jag måste hitta någon som vill och kan följa med...
Älskar att gå på hockey, man får gapa o skrika hur mycket man vill utan att någon tycker man är knäpp i huvudet ;-) Mamma ville bjuda på mat på stan efter matchen. Det blir nog kinamat på Soya om jag känner min mamma rätt.

I morgon är det back to work som gäller. Har knappt jobbat på en månad så undrar hur det ska gå...
På fredag ska jag till akupunktören och sén ska vi nog in till mäklaren och skriva papper... Usch. Kommer nog bli jobbigt. Men snart får jag min lägenhet och en massa tid för bara mig själv och Aragorn. Ska bli väldigt skönt men kanske lite för ensamt ibland.

Nähä, om man skulle tända lite ljus!

//T



 Så vackert.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0