Helgen i sin helhet.

Var ju tänkt jag skulle jobba natt i helgen, men det funkade bara två o en halv timma sen gav jag upp. Hade ont i ryggen och kände mig allmänt slutkörd av livet. Gick hem o la mig i soffan under filten och bara tog det lugnt utan en tanke på omvärlden, det blev en lugn och skön kväll. Lördagen visade ju sig sen från sin allra bästa sida med sol, värme och vackra färger. Blev långsväng med Aragorn och sen hem för att bara vara. Fick ett sms från Jenni där hon bjöd mig på sin 40årsfest om jag kände mig bättre. Tvekade en stund men Gunilla övertalade mig. Satt borta hos Gunilla en liten stund och pratade om allt mellan himmel och jord över ett glas rött (!) Sen skjutsade Mia ut oss till Målen. Det blev en trevlig och ganska lugn kväll, i alla fall för min del. Mycket skratt och skämt under bältet blev det dock. Strax efter ett bar det hemåt, Gunillas dotter Helena skjutsade hem oss, Gunilla ville titta till Beds-festen men jag var trött och hade ont i magen så det var jag inte alls sugen på. Så det blev helt enkelt hem, promenad och soffan. Gick två gamla "klassiker" på tv i natt. Tjejligan med Geena Davies, Tom Hanks och Madonna, och även en av mina favoritfilmer, Mask. Den är så himla bra, alltså inte The Mask med Jim Carrey utan den från 1985 med Cher, Sam Elliott och Eric Stoltz. Har ni inte sett den GÖR DET! Den är så underbar!

Idag var det lika underbart väder som igår, började givetvis med en långpromenad. Var helt svettig när jag kom hem så varmt var det. Men skönt! Sen har jag pysslat lite här hemma, dammsugit, städat köket, borstat hunden och tvättat lite. Ikväll blev det tacos, Top model, och Kommisarien och havet. Vet egentligen inte varför jag tittade på den filmen för den var precis lika usel som den förra. Vet inte riktigt hur de har tänkt när de gjorde de filmerna. Några av Sveriges topp-skådisar och ett gäng dubbade tyskar som förstör allt! Och huvudkaraktären heter ju inte ens likadant som i böckerna!! Näe, det ska hon inte vara nöjd med, Mari Jungstedt!

I veckan som kommer är jag ledig, den kommer innehålla en del shopping. Måste köpa lite kläder till Emils farfars begravning på torsdag och något fint till drabbningen på lördag... Sen ska vi nog hälsa på Cicci och få träffa hennes bebis Emma och hennes treåriga dotter Elin. Ett besök på Ikea blir det nog också, tänkte köpa något litet till lägenheten så det känns mer "på riktigt" om ni förstår vad jag menar. Gör ni inte det, to bad! ;-) Har hittat en lampa jag vill ha på Ikea, kanske köper den...





Ha en härlig vecka


//T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0