Fikadag

Grattis på födelsedagen, Jenni. Idag har vi varit och firat Jenni som fyllde 40. Vi lurade henne och sa att vi skulle komma förbi och gå på en promenad så när vi kör upp på garageinfarten så väntar hon iförd gympadojjor och vindjacka. Lurad! Det var bara att släppa in oss och sätta på tevatten. Linda hade med sig kaffe och så hade hon bakat världens godaste marängtårta med chokladkräm, grädde och blåbär. Underbart god! Så vi satt och fikade, pratade och hade allmänt mysigt i två timmar innan det var dags för Gunilla och Linda att åka till jobbet.
Efter detta trevliga evenemang åkte jag hem och fixade lite lunch. Pastasallad med vitlöksdressing blev det idag.
Sen ringde Anna från Berga och sa att cyklingen var inställd. Det var bara jag och Anneli som hade anmält oss. Då tyckte jag att jag kunde ställa in pumpen också, kändes meningslöst att gå bort bara för att träna en halvtimma.
Gick istället upp till kära nyopererade mamma, hon har tagit bort en cysta från käkbenet. Hon var svullen och alldeles blå på hakan... Jag och lillebror hjälpte henne koppla in hennes nya boxer så hon kan titta på tv om kvällarna igen. =) Och då passade vi på att fika med ett par sockerbullar. Gottgott!

I morgon är det dags att jobba natthelg, måste ordna så jag får ett lugnt område för jag vet inte hur mycket ryggen klarar av.

Nu ska jag lägga mig o läsa Fyrvaktaren.

Ha en bra kväll.


//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0