Är faktiskt lite stolt över mig själv

Har helt sjukt ont i kroppen idag! Träningsvärk i armarna och ryggen (av alla ställen) Men det är ju bara att bita ihop och gilla läget. Som vanligt var det promenad med hunden på morgonen, tog en liten sväng förbi mamma och snackade lite. Hon ska operera munnen i morgon så jag ville ge henne lite moraliskt stöd. Sen bar det av hemåt för att måla lister, gjorde detta framför Hem till gården XD. Passade på att dammsuga lite när jag ändå var i farten. Sen tog jag en promenad igen för att hämta en bok jag beställt från Adlibris på macken. Camilla Läckbergs Fyrvaktaren, underbart, ska börja läsa den redan ikväll. Passade även på att gå förbi jobbet när jag ändå var ute och spatserade för att hälsa på Fredde och Linda. Aragorn blev jättenöjd, han fick pizzakanter, sallad och annat gott av dem. Bortskämda byracka ;-) När jag gick hemåt fick jag en urk-känsla inför att gå till träningen, var inte alls sugen på det. Så jag ringde och avbokade passet. Men när jag väl kom hem sparkade jag mig själv i arslet och drog på mig träningskläderna och gick bort och körde stenhårt, step-styrka var det idag. Känner mig jättestolt och ångrar mig inte alls, fastän musklerna skriker av smärta. Duktiga jag!
I morgon blir det en timma bodycykling, sen får det vara bra för denna veckan.

I morgon ska vi även fira Jenni som fyller 40 år.... Kanske inte borde skriva det för det är lite av en hemlis. Hoppas hon inte läser detta och om du gör det Jenni, spela överraskad!! Linda ska baka en sån där härlig marängtårta med chokladfyllning och blåbär. Åh, vad gott. Men bara en liten bit för Tessan!
Har för övrigt dragit ner kopiöst på mitt colakonsumerande. Har bytt en o en halv liter vanlig cola mot en halvliter colalight, som jag tycker smakar skit! Dricker faktiskt hellre vatten numera. Tänkte också ta en tur till stan, behöver köpa en ny plånbok, nya ut o gå byxor och lite träningskläder.  Sen kanske det slinker ner en o annan fin sak i påsen också =)

Nästa helg händer det grejer ska ni veta, en heldag på lördag. Återkommer med mer om detta. Det är i alla fall någonting jag verkligen ser fram emot! Ska bli underbart roligt.

Tycker det är lite tomt på kommentar-fronten. Skriv gärna några uppmuntrande ord om mitt nya liv med träning och annat. Alltid härligt med lite pushning :-)

Kram


//T   


Kommentarer
Postat av: Annica

Gu´va duktig du är!!! Inte dåligt att du lyckas med både träningen och att trappa ner på colan!! Vi kanske ska ta en gemensam tur till stan, de saker du har på de inköpislista passar på min med. :)

kram kram

2009-09-17 @ 09:55:59
URL: http://www.apieceofcake.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0