Skamsen.

När jag skulle in på Ica tidigare idag står det en herre med en insamlingsbössa utanför. Jag blir alltid lika ställd och nervös när jag ser en sådan herre/dam. Jag går mot dörrarna och han vänder sig emot mig, våra ögon möts och han rasslar lite med bössan... Jag viker ner blicken, han rasslar ännu hårdare med bössan. Jag böjer skamset huvudet och skyndar in på Ica... Jag har ALDRIG kontanter på mig, stoppar ju alla mina eventuella småslantar i min lilla dödsskallesparbössa och använder alltid kortet när jag handlar. Det är precis som om han rasslar med bössan extra mycket bakom mig för att ge mig dåligt samvete för att jag inte kan avvara någon stackars krona till de svältande barnen i tredje världen. En gång blev jag så nervös och till mig att jag proppade i en hundrakronorssedel i en sån där bössa bara för att kompensera för de gånger jag bara går förbi. Till saken hör att det var min sista hundralapp, dagen innan lön och den skulle gå till mat till både mig och hunden. Vi fick leva på brödkanter den kvällen.

Väl inne på Ica känner jag mig så skamsen att jag impulsköper ett Rosa band som finns vid kassan. Jag betalar med kortet. När jag går ut går jag med huvudet högt förbi herren med bössan för jag har åtminstone donerat 25 kr till Cancerforskningen. Så det så!

Kram

//T

Kommentarer
Postat av: lisa

Hahaha... du e rolig du! Får se om vi ses på hockeyn idag då. Hejja HV :)

2009-10-15 @ 12:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0