Jobbhelg och hockey

I helgen som var jobbade jag natthelg. Det gick förvånansvärt bra med tanke på att jag jobbade med snigel 1,2 och 3. Och inte har man särskilt mycket att prata med dem om heller. Det är det tråkigaste med natthelgen, det finns ingen man kan prata med. Eller man kan ju prata med dem men det är ju inga superkul ämnen som tas upp. Skittråkigt! Men nu är den över för den här gången och nästa gång jobbar jag bara en natt.
På lördagen fick jag inte sova jättelänge för Fredde ville vi skulle gå på hockey, och det ville ju jag med. Vi hade jätteroligt.

Söndagen gick ju åt till att sova. Sen var jag och Anneli och solade. Fick sitta och vänta ett tag eftersom några fjortisar trodde solarierna var ett uppehållsrum eller nåt. Två stycken satt och tjatade i ett solarie. Anneli frågade om det var upptaget, ja, svarar de då och fortsätter sitta och tjata. Till slut går Anneli, tuff som hon är, fram och frågar lite giftigt om de ska sola. Jaaa, får hon till svar och äntligen händer det nåt. Den ena tjejen stoppar i pengar i automaten och de går in. Strax efter kommer en tredje tjej och går in i samma solarie och så sitter de där inne och sjunger och tutar med partytutor.... På en söndagkväll. Har aldrig könt ett behov av att ta med mina kompisar in i solariet när jag solar, för det var bara den ena som solade, de andra tittade bara på....

Sen på kvällen gjorde jag lite tacogratäng och mös lite för mig själv. Kunde ju givetvis inte somna på kvällen utan somnade halv sju på måndagmorgonen. Sen vaknade jag vid elva av att hunden ville gå ut, var så trött att jag var alldeles vimmelkantig. Men efter en promenad vaknade jag till och kände mig mycket piggare. Men jag tog det ganska lugnt hela dagen.

Idag har jag varit och handlat med mormor, moster Lena och mamma. Det var lika trevligt som vanligt förutom lite väl intima diskussioner i bilen, eller vad säger du, Lena?! =) När jag kom hem var pappa här en sväng och hämtade lite grejer och sen kom Anneli och vi gjorde sällskap till Body combaten.

Och nu sitter jag här, i soffan, och glor på Desperate housewives. Snart blir det promenad och sängen för i morgon ska jag upp tidigt och åka och tatuera mig!

På lördag blir det en resa till Gällstad. Ska inte köpa något men det är ju rätt kul att följa med. Och på kvällen ska vi fira "tant" Anna som fyllde fyrtio förra veckan. Det blir nog kul! särskilt som både Linda och ev Angelica ska med.

Ha en fortsatt bra tisdagkväll!

//T


  Hv71-Luleå 5-4

Kommentarer
Postat av: Lena

Vadå? Tycker du vi är intima. Det var inget mot vad vi brukar.

Puss

Moster

2009-10-21 @ 16:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0