Hockeyfyllon och snorig näsa!

Igår trotsade jag min förkylning och köpte ett par hockeybiljetter. Skulle gått med Anneli men vi missförstod varandra lite så jag gick med min kompis Jacob istället. Fick ganska bra platser på tredje raden till höger om Hv-klacken. På min vänstra sida råkade jag få en ganska överförfriskad, pratglad Hv supporter som inte tyckte ölen i sportsbaren räckte till utan var tvungen att komplettera med en liten innerficksflaska. Han började ganska lugnt med att säga att det var trevligt med en tjej på matchen. "Tack" säger jag. Sen börjar han fråga vad jag jobbar med, var jag bor och om Jacob är min pojkvän. Jag svarar ganska kort och försöker med kroppsspråk visa att jag är mer intresserad av att se på matchen än att prata med honom men då drar han igång med att berätta var han bor, vad han jobbar med osv, osv. Så fort perioden är slut försvinner han, antagligen för att hinna först till baren och återvänder strax innan period två börjar med ännu mer innanför västen.
Period två innebär om möjligt ännu mer pladdrande och jag försöker stänga av honom så gott det går.
I andra periodpausen försvinner han lika fort och återvänder inte när period tre drar igång. Jag hoppas ju givetvis att han somnat på toaletten eller nåt, men icke.
Nu frågar han om jag har säsongsbiljetter, "nej" svarar jag. "Kan inte jag få bjuda dig på hockey någon gång?" frågar han. "Jag är inte singel och tror inte min pojkvän skulle gilla det" drar jag till med. "Men det är lugnt, jag är gift sedan 22 år" Eh..jaha "Jag vill bara bjuda dig som kompis" Då slutar jag att lyssna och då börjar det nog gå upp ett ljus för honom att jag hellre vill se på matchen än lyssna på honom för då säger han "Du trodde väl inte att jag stöter på dig?" Och lägger av ett flatgarv. Jag ger honom en blick som inte går att misstolka och äntligen ber han om ursäkt att han har stört mig och håller äntligen käft. Nu återstår det ca 4 min av matchen....

Men bortsett från tjatpellen var det en riktigt bra match. Hv formligen krossade Färjestad med hela 8-0. Fick åka med Annica hem, hon slutade jobba samtidigt som matchen var slut. Perfekt timing!



När jag skulle hämta ut biljetterna till hockeyn möter jag Cicci och Angelica i bilen på väg hem till mig. De vänder och möter upp mig utanför Monas, de har köpt en så fin blomma till mig för att pigga upp mig. De är ju för underbara! Tack mina goa vänner!!

 Jättefin blomma!

Idag har jag om möjligt varit ännu mer snorig men jag har i alla fall ingen feber. Tog en långpromenad med Aragorn då det var ett så härligt väder. Gick förbi Butiken och passade på att gå in. Hittade ett jättefint läderarmband som jag inte kunde låta bli att köpa. Det sitter en ring om armbandet som det står "Strength" (styrka) på och det är ju precis vad jag behöver just nu.



Nu ska jag ta hunden på en promenad, duscha och eventuellt våldgästa T och Annica med min bag in box i högsta hugg. I morgon är det jobb med bl.a bästa Jenni och bästa Linda.

Ha en härlig fredagkväll!

//T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0