Helgjobb och trevliga kvällar.

I fredags var jag ledig. Det var jätteskönt. Tog det bara lugnt hela dagen för jag var ju inte jättepigg. På kvällen tog jag med min bag in box och gjorde T och Annica sällskap i deras soffa. Det blev en superlyckad kväll med Idol och många skratt. Gick hemåt vid tolvtiden, lite sent med tanke på att jag skulle gå upp kl sex följande morgon. Men det gick ganska bra att komma upp när klockan ringde, fastän det var mörkt ute. Hatar ju som bekant mörker. Upptäckte dock att pelletsen tagit slut någon gång under natten men jag hann inte ta tag i det innan jobbet så jag fick stänga av pannan under dagen...  Jag och Aragorn fick en härlig promenad till jobbet eftersom han skulle följa med mamma hem (hon jobbade natt så hon slutar när jag börjar) och vara där när jag jobbade. Linda jobbade med oss, alltid lika roligt. Det blev många skratt, fika/rökpauser och Sibyllamat. När jag slutade kl 20:00 gick jag hem och fyllde på pelletsen och körde igång pannan igen, det tog sin lilla tid eftersom det tar en stund för den att tända. Sen skulle jag ta en dusch, då pajar både lampan och fläkten i badrummet så jag får duscha i kallvatten, det hade ju inte hunnit bli varmt, och totalt mörker. Tyckte lite synd om mig då faktiskt.
Sen begav jag mig upp till Alex där tjejerna samlats för att titta på fotbollen och spela sällskapsspel. Det blev också en mycket lyckad kväll, Sveriges förlust till trots. Kanske lite för mycket vin för min del men vad sjutton, det var ju lördagkväll!

När klockan ringde på söndagmorgonen kände jag mig jättehängig, det berodde nog på att jag var rätt bakis. Men det var bara att bita i det sura äpplet och rycka upp sig. Tog även denna dag med sig Aragorn till jobbet så han fick följa med mamma hem. Var ganska tidig till jobbet så jag släppte honom så han skulle få springa av sig lite där nere. Givetvis hittade han en stor lerpöl som han rullade sig i. Fick klä in hela mammas baksäte med gamla t-shirtar för han var såå skitig.

Linda kom bara halva dagen på söndagen, även denna dag åt vi mat från Sibylla och fikade i mängder. Tur jag hade henne och Jenni, annars hade helgen gått riktigt långsamt. Rätt skönt att ha jobbat färdigt för den här gången, nu är jag ledig ända till fredag.

Idag sov vi länge, jag och vovven. Sen blev det promenad och matinköp. Gick sen hem och städade av nedervåningen, tvättade och gjorde potatis o purjolökssoppa, gott! När jag hade smält maten en stund tog jag med mig jycken och gick bort till sjön så han fick göra sig av med lite energi. Det var riktigt kallt! Men Aragorn njöt och det är ju huvudsaken. När jag kom hem gjorde jag en liten utflykt med Annica och barnen, vi skulle åkt ut och tittat på älgen T´s jaktlag hade fällt men det var sånt kaos med bilar där så vi släppte bara av grabbarna och åkte hem igen.

Ikväll har jag tagit det lugnt, myst i soffan med tända ljus och några halvbra tv-program. Nu är det min favoritserie, Vänner på femman.

Nu blir det sista promenaden för dagen innan sängen. I morgon bitti kommer Banverket och ska fälla träd på baksidan så då får jag inte sova. Suck!

Kram

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0