Fredag.

Igår var det dags för jobb, började kl sex. Jobbade med Angelica, Ida, Linda och Göran. Dagen gick jättefort, det är skönt när ingen från kontoret är där nere, man får mer frihet att sköta sig själv. Man hjälper varandra mycket mer när det är mindre folk som jobbar. Vi fikade också ganska mycket, Linda hade med sig smaskiga bananmuffins, Angelica hade med sig negerbollar (ja, det heter negerbollar!) och Göran hade köpt glass. Det kändes som man rullade hem när kl var två.
Jag var ganska slut på eftermiddagen sen, jobbade ju till halv elva på onsdagkvällen och sen skulle jag upp vid fem igen. Men jag och Emil tog med oss Aragorn och åkte till Hult och busade lite. Efter det åkte vi hem och satte oss i soffan och spelade Guitar hero. Rätt var det va ringde det på dörren och utanför stod hela familjen Claesson... Ja alltså Tobbe och hans familj =) vi stod och tjatade en stund och bestämde att de skulle komma och grilla på kvällen.
Så in och piffa till huset lite och duscha.
De kom vid sex-tiden och vi fixade grillspett med kyckling, fläskkött, zucchini, tomater, lök, paprika och champinjoner. Till detta den obligatoriska pastasalladen med vitlöksdressing.
Sen var det lite snack innan vi gick in och spelade Guitar hero. Rasmus var coola killen och spelade riktigt bra, Hugo tryckte mest på knapparna men lyckades allt åstadkomma lite poäng. Hugo var hög på socker och höll igång hela tiden, en riktig sköning är han! Nova satt mest och skrattade och pratade på det språk bara hon förstår.

Gick och la oss vid tolv men jag somnade inte förrän ett eller nåt, sen sov jag som en stock till klockan elva idag. Gick upp och tog Aragorn på en promenad, det hade regnat så det var gummistövlar på.
När Emil kommer hem ska vi in till A6 och köpa lite öl och en present till Anneli som ska ha fest ikväll. Jag ska nog köpa något fint i klädväg också och både jag och Emil behöver nya skor. Sen blir det nog en liten tripp till solarieöarna ;-)
Det blir lugnt för min del, ikväll ska ju jobba i morgon men några öl kan jag allt unna mig. Sen är jag ledig från söndagkväll till fredag kväll, förhoppningsvis är jag ledig lördagnatten nästa helg. Har lämnat in ledighetsansökan men inte fått svar än.

Nu sitter jag under filten och kollar på Hem till gården, vet inte varför jag fastnat för den serien igen... Men det regnar ute och finns inte mycket annat att göra.

Ha en underbar helg!

//T

Vill ha mina skattepengar nu så jag kan tatuera mig och köpa biljetter till Metaltown.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0