En söndag i min smak

Idag vaknade jag och mådde mycket bättre. Gick upp vid halv elva och tog en promenad med Aragorn. Var nere på jobbet med lite fika till de som jobbade. Satt och tjatade lite innan jag knallade hem igen.
När jag kom hem tog jag tag i att städa övervåningen, främst sovrummet och badrummet. Emil var ute och hade "trädgårdstjänst". Vädrade lakanen och dammsög och torkade. Blev riktigt nöjd, fast jag skulle ju vilja byta gardiner i sovrummet ,men allt i sinom tid.
Efter det gick jag ner och tände grillen, grillade kotletter och gjorde pommes frites, smidigt. Sen ringde Anneli och frågade om vi skulle åka och sola och det ville jag ju så hon kom och hämtade mig. Solar på Open sun and Good looks på Österängen. Vi stod och skrattade åt två bimbos som av någon anledning skulle in och sola i samma solarie. De fick inte igen dörren ordentligt hur de än bar sig åt så till slut satte de stolen för... Ja, herregud.
När jag kom hem tog jag en lång varm dusch och peelade ansiktet med Biotherms exfoilant gel. Sen använde jag Pore minimizern (också från Biotherm) innan jag smörjde mig med en kräm från Lumene i ansiktet och Papaya body butter från The Body Shop på resten av kroppen. Skönt att skämma bort sig lite!
Efter det tog jag en promenad med hunden igen.
Nu sitter jag i soffan, har kollat lite på LA Ink men det var ett avsnitt jag redan sett. Emil skjutsar mamma till moster Lena. hon åker ju till Cypern i natt.
När han kommer hem ska vi nog bara slappa i soffan, jag ska äta grönsaker och dipp. YUMMY!!!
USCH, nu måste jag snyta mig igen. I morgon är det jobb igen. På fredag är det födelsedagsparty för Aet (Anneli)

Love!!

//T


 Jag myser i Emils stora tröja när jag är sjuk.


 Detta har jag på mitt nattduksbord: En bok av Stieg Larsson, lypsyl-läppglans, massageolja (i fall sambon får för sig att vara snäll en kväll) ett par örhängen och ett glas med cola ;-)


 Det fina skåpet i sovrummet som Emils pappa gjort.


 Plockade lite syréner i trädgården =)


 Mitt kök


 Tittar på tv!


 Min skämtsamma sambo spelar Guitar hero


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0