Blandade känslor.

Igår var det ännu en underbar dag, solen sken och det var varmt och skönt. Följde med mamma, mormor och moster Lena till kyrkogården, morfar skulle fyllt nittio om han levt. Sen åkte vi upp till Stadsparken och köpte glass, det var hur underbart skönt som helst.
Sen bar det av hemåt och fixa lite inför den kommande grillfesten. Gjorde pastasallad och bjöd på vitlöksdressing, tzatziki och focaccia till det. Gästerna fick ta med sig vad de ville grilla själva. Vi brukar göra så i vår "umgängeskrets" det blir smidigare så =) Sen åkte stereon på med diverse gamla godingar så det blev dans och mycket skratt. Kusinerna Claesson är för roliga när de kommer igång. De sista gick hem kl halv tre.

Sen idag var det dags att gå upp och hjälpa pappa att flytta, han har fått en lägenhet i Huskvarna. Den var väl helt okej men gubben som bott där innan hade inte städat varken kök eller badrum. Skitäckligt!!! Och antagligen hade de rökt inne med för det luktade så illa. Fick öppna tvärdrag så vi fick bort den värsta lukten. Var uppe på Ikea och köpte säng, sängbord och köksbord. Det är verkligen inte roligt att skruva ihop Ikea möbler, jag och Kristoffer höll på att gå upp i atomer!
Har inte varit på hugget idag, det har ju varit lite känslosamt att flytta ut pappa från hemmet han bott i i trettio år. Han var på dåligt humör, mamma var hängig och jag var något mittemellan. Var helt slut när jag kom hem, både fysiskt och mentalt. Vi köpte oss varsin pizza, slängde på Ice age och somnade i soffan en stund.
Nu har Emil gått till Stefan P och jag tycker det är jätteskönt att vara ensam hemma! Har köpt en cola och en liten påse godis som jag ska mysa med i soffan ikväll.
Hoppas allt känns bättre i morgon. Kan ju roa mig med att tänka på att Emil glömde Aragorn utanför Konsum i morse, snacka om förvirrad! =)

Nu ska jag mysa med mina hundar och bara ha det skönt.

Kram

//T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0