Hur svårt ska det va?!

Då var det måndag igen, sitter i soffan och kollar på Miami ink. Hundarna ligger nedanför och vilar, vi har precis varit ute i vårsolen. Veterinären ringde innan, nu är Aragorn friskförklarad. Jippie!!
I helgen har jag jobbat, från 7-20 på lördagen vi käkade supersmaskiga våfflor och kollade på när HV slog ut Frölunda så nu är vi i final!! Sen var det hem fort som f-n och duscha och byta om för kl 21 hade vi bord på O learys. Var inne 2 min i =)
Det var trevligt, käkade en supergod hamburgare och pratade, det var jag, Linda, Lollo, Cristel, Karin, Sandra och Camilla.
Vi fick tyvärr vänta på att dansgolvet skulle öppna för de sände ju Sverige-Portugal matchen, men efter det var vi uppe och stuffade =) Kändes lite konstigt att vara ute nykter, drack en öl och två cola men det var skönt att vara pigg när man vaknade på söndagen.
Hade tänkt åka hem kl tolv men det blev att jag tog sista bussen istället, vilket gjorde att jag inte var i säng förrän tre och sen skulle vi ju ställa om kl så då blev den ju fyra. Alltså fick jag bara fyra timmar sömn innan kl ringde och det var dags att jobba igen.
Mellan 9-12 var jag som en zombie på jobbet men sen kom jag igång igen, tur jag har mina underbara jobbarkompisar. Men sista timmen var jag helt förstörd, när jag slutade åkte jag bara hem, duschade och släppte ut hundarna och stöp i säng.
När jag vaknade idag och kommer ner ser jag att Emil inte gjort ett skit hemma i helgen, diskmaskinen var proppfull men inte igångkörd, tvätten låg i drivor och man hade kunnat sticka en kofta av allt hundhår som låg på golvet. Han hade gått och lagt sig halv åtta igår för han var bakis. So what!! Jag städar, går med hundarna och diskar när jag är bakis, han ligger alltid bara och sover. Börjar bli så jävla förbannad på det, jag kanske också vill softa och ta det lugnt när jag är bakis men det slutar alltid med att jag får göra allt medan han ligger i soffan. GRRR!!

Idag ska vi in till banken och skriva om våra lån, sen ska jag stressa hem och gå på spinningen. Hoppas jag hinner.
Nu ska jag kolla vad som finns i matväg.

Ha en härlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0