Castors historia.

Då var ännu en helg över. I Fredags var vi hemma och hade myskväll med Lets dance och lite gott. Danne och Adam tittade förbi en sväng
I lördags var det tänkt att vi skulle lämna tillbaka Castor men det blev inställt i sista stund så istället följde jag med Emil och Micke och spelade lite pingis, det var faktiskt rätt kul. Det var många år sen jag spelade.
Blev jätteglad när vi slapp lämna tillbaka Castor men det är tänkt vi ska göra det på onsdag istället.
Det är ju inte säkert vi lämnar tillbaka honom för alltid, vi vill bara att ett "proffs" ska göra en utvärdering på honom så det inte är något fel i huvudet på honom. Det vore ju inte konstigt med tanke på hur han blev behandlad som liten valp.
Han kommer från en "uppfödare"som är allt annat än seriös, det har visst stått mycket om henne i tidningar och hon har många anmälningar till Djurskyddsföreningen på sig. När valparna var födda stängde hon in mamman och valparna (vet inte antalet) i en trång garderob vilket resulterade i att mamman fick panik och gick väldigt hårt åt valparna. Sen klämmer hon Castors svans i en dörr och har mage att påstå att han är född med kroksvans!!
När Jim och Moa på Svängande svansen fick in Castor var svansen bruten, han hade svår öroninfektion och var fruktansvärt undernärd.
Vad för slags människa behandlar djur så här? Hade gärna haft henne framför mig här och nu, jag är inte mycket för våld men hon hade fått sig en jäkla omgång!!

I lördags var det ju riktigt skönt väder, tog en långpromenad med Aragorn i skogen sen var vi nere på jobbet och fikade med Jenni och Linda han och jag. Han blev riktigt bortskämd med bullar och kel, han är en riktig kelgris och en väldigt social hund min goa Flafloff (Aragorn har ca 150 smeknamn som jag, Emil och Kristoffer hittat på)
Emil tog med sig Castor ut till Hult och busade med honom.
På kvällen kom Daniel, Henke C, Micke, Anneli, Anton och Henke S förbi och kollade på hockeyn, trist att Hv förlorade men det är ny match ikväll.
Anneli var bakis så hon gick hem ganska tidigt, sen spelade vi lite Guitar hero. Emil blev dyngfull, han blir sååå jobbig då. Han var väl extra jobbig i mitt tycke eftersom jag var nykter (går ju på antibiotika)

Igår var det en jättesoft dag, vi låg och gosade i soffan och kollade på Vänner. Gjorde egna hamburgare och pommes frites, det var smaskens.
På kvällen kom världens snöfall vilket resulterade i en jäkla massa blask och blött idag. Tråkigt, trodde ju våren var på väg.

Idag ska jag bara ta det lugnt och städa lite, vi måste åka och handla och jag hoppas pelletsen kommer så jag kan duscha! Fick duscha i iskallt vatten för pelletsen tog slut i fredags =(

Ha en bra måndag!

Tess

        Snödroppar i    trädgården



              Micke och Henke i ett Guitar hero battle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0