Soulweeper # 2...

...med Volbeat spelas i ITunes nu, otroligt bra låt!
I helgen har jag jobbat extra, eller jag har jobbat åt Linda som skulle till Göteborg med familjen.
I fredags var Andreas, Daniel och Anneli här. Andreas gick hem ganska tidigt och då satte vi andra igång med en omgång Chicago, Daniel vann efter en lååång omgång.
Sen var det dags för jobb mellan 07-20 på lördagen. Det var tänkt att jag skulle upp till Micke o Anneli efter jobbet men när jag väl kom hem var jag ganska trött så det fick bli en lugn kväll i soffan istället. emil var hemma strax efter 2 tror jag. När jag vaknade vid 4:20 låg han inte isängen. Gick ner och skulle hämta honom eftersom jag trodde han somnat i soffan i vanlig ordning, men ICKE! Han satt (!) och sov i en fåtölj på uteplatsen (var väl ca 8 grader ute) Fattar inte hur man kan somna bara sådär... På söndagen jobbade jag mellan 09-22 och sen direkt hem till soffan.
Igår var det dags för jobb igen mellan 14-22:30, var ganska sliten efter helgen så jag bad att få ett par timmar komp idag och det var inga problem så idag slutade jag klockan 18.
Emil kom och hämtade mig efter jobbet och vi åkte till A6 för att köpa lite kläder åt honom. Alla jeans har ju blivit för stora för honom sen han började träna, så vi köpte ett par skitsnygga till honom. Själv gjorde jag åt med 455:- på smink...

Emil åker ju till Askersund på torsdag med sin mamma och Anton och blir borta till söndag. Själv jobbar jag midsommarafton 6-12- På kvällen har jag tre alternativ att välja mellan

1. Följa med Micke och Anneli till Blomqvist i Målen men då måste jag åka hem tidigt eftersom jag inte har någon hundvakt...

2. Gå till Stefan P. Smidigt eftersom jag kan gå hem och gå ut med hunden och det är nära hem. Men att fira Midsommar med en massa barn är ju inte riktigt min melodi... Förmodligen för jag inte har några egna. Och det är inget jag strävar efter heller om någon undrar...

3. Åka till Linda i Målen. Supertrevligt sällskap och jag kan ta med hunden om jag vill, men återigen det där med barn..

Är ju sugen på att festa till det lite, inte behöva tänka på att det är barn i närheten...
Äh, får väl se var det barkar hän =)
Hoppas brorsan kommer ut och håller mig sällskap på film-chips-dip-colamys på midsommardagen, annars får jag fjäska för någon annan trevlig person. Sen är det ju dags för jobb på söndagen igen.
Efter det är jag ledig ända till fredag natt, Linda jobbar lördagnatten åt mig så det blir en soft vecka!

Nu ska jag lägga mig och läsa En förtjusande man. Marian Keyes senaste bok, älskar hennes böcker. Finner mig ofta skratta högt åt tragikomiken i hennes författande. Underbart!

Ha en härlig midsommar alla fina!

//T




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0