Shoppinggalen!

I tisdags kom ju de efterlängtade skattepengarna. Det första Tessan gjorde var att köpa en biljett till Sonisphere-festivalen med METALLICA i Hultsfred 18 juli, woopwoop! Det ska bli för j-la roligt. Åker med Ida och Andreas och några av deras kompisar. Får låna ett tält av Ida att ha alldeles för mig själv. NAJS.

Igår åkte jag in till stan med mamma efter jobbet. Vi hämtade upp moster Lena med och styrde sedan färden mot A6. Det blev besök på Ikea där jag införskaffade två lampor, en badrumsmatta, en tavla, en stekpanna, två lampskärmar, en bädd till Aragorn och en glasskål. Sen hann vi även med ett besök på Åhlens där jag köpte ett par leggings, mitt favoritlypsyl/läppglans och Donna Karans Be delicious fresh blossom. Gjorde åt alldeles för mycket pengar men det kan det vara värt ibland. =)
Vi passade även på att äta lunch på Soya, det var smaskens. Blev dock lite sur på min mor och moster. De måste hela tiden påpeka att "pengarna bränner hål i fickorna på mig" Skit i vad jag gör med mina pengar. Har ingen lust att lägga pengarna på hög och inte ha något roligt för dem. Sen ligger det ju viss sanning i det men det har ju inte de med att göra.

Idag har det varit en ganska stressig dag på jobbet, det är skönt att tiden går fort och jag har mina goa kompisar Cicci och Angelica att fördriva tiden med. Fast Angelica gick hem igår med feber, stackaren. Gick förbi med en blomma till henne när jag varit i blomsteraffären och spenderat ännu mer pengar. Köpte två stora vita krukor som jag ska ha i vardagsrumsfönstren. Och så passade jag på att beställa tapeter så hallen blir färdig någon gång. Hittade en snygg svart byrå på Mio som jag ville ha till hallen, men den kostade alldeles för mycket. Kollade på Ikea och hittade ett alternativ där som jag ska försöka övertala Sambon att vi ska köpa. =) KÖPAKÖPAKÖPA. Det är hemskt vilken köpdille jag fått. Nu får det bli att hålla i korvörena.

I morgon är det jobb mellan 6-12 och efter det ska jag och mamma in till Eko, hon tog sönder sin kaffekanna idag och måste ju givetvis ha en ny. Jag tänkte kolla efter en matta till vardagsrummet. (där kom shoppingmanin igen)
Sen får det bli en lugn hemmakväll, ska ju upp och jobba på lördag igen =(

Ha en härlig torsdagskväll!

 De fina ljuslyktorna jag köpte på Iems för ett tag sen.

 Aragorn myser i sin nya säng =)

 Ny lampa!


 Ny tavla


 Parfymen

 Ny fin kruka =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0