Jag vill inte vara en Svensson.

Idag har det ju varit det underbaraste väder någonsin. Har legat i brassestolen på uteplatsen hela eftermiddagen. Som vanligt har jag underskattat solens strålar och ser nu ut som en kokt kräfta på bröstet och ingen solskyddsfaktor hade jag hemma heller. Jaja, jag får ju skylla mig själv!
Jag och Aragorn har haft en helmysig dag med sol, glass och ledighet =)

I lördags var vi ju då ute, vi var först hos Stefan och grillade lite sen gick jag hem och väntade in Anna och Linda medan de andra åkte in till stan. Jag tyckte det var lite tidigt att åka in redan vid åtta. Vi satt här en stund och tog några öl innan vi tog tåget in till stan (som vi för övrigt fick åka gratis) Väl inne i stan gick vi till Twin City, vädret var ju toppen och vi satte oss vid ett bord och kollade på folk för folk var det verkligen! Hur mycket folk som helst på gatorna. Blev ju lite slirig eftersom jag började dricka redan klockan fem så jag gjorde en klassisk Tessan och åkte hem! Träffade en kompis på Bishops och tog en öl innan jag åkte hem... Tappade ju dock bort mitt Visakort så det blev till att spärra det snabbt som ögat. Jag är en klant! Tur jag hade kontanter för en gångs skull.
Igår var det ju toppenväder också, men vi var bakis och satt mest inne och glodde på tv. Det blev en hamburgare med pommes till middag, gott med bakismat!

Längtar verkligen efter att komma ut och resa lite nu, jag börjar bli såå rastlös, det bara kryper i kroppen. Jag hoppas verkligen jag kan få Emil att följa med mig ut i världen. Vill inte vara den där Svensson med villa, volvo, hund och ett gäng ungar som inte kommer någonstans. Näpp, inget för mig!! Det får någon annan ta hand om. Fast jag är ju nästan halvvägs där med villa och vovve =)

Denna veckan jobbar jag bara sex timmar på fredag och eventuellt extra på lördag natt. Ska träffa en kompis på fika någon dag och eventuellt åka till stan med Cicci och Angelica på torsdag. Sen är det ju begravning för Emils morfar på fredag eftermiddag =(

Nu ska jag kolla på Project runway innan jag ska sova. Ibland önskar jag att jag kunde sy så jag kunde sy mina egna snygga kläder!

Sov gott!

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0