En tisdag i all sin prakt

Idag sov jag länge som vanligt, jag ääälskar att sova länge. Sen gick jag upp till min kära mor och hälsade på, vi satt och pratade om ditten och datten. Sen åkte vi och handlade lite på Ica, hon fick betala eftersom jag inte kommer åt mina pengar än... Tack mamsen! =)
Efter det gick jag hem och kollade på Hem till gården, tragiskt, jag vet =) När jag sitter och tittar på det bryter helvetet (skulle man kunna tro) lös. Det åskade och blixtrade som aldrig förr, det bara skakade i hela huset och fönsterrutorna skallrade. Det tog inte mer än 20 sek så ringer Emil hem och skriker att jag måste dra ur alla sladdar till tvn, datorn och telefonen. Jaja, jag vet.
När regnet äntligen slutat vräka ner tog jag med vovven på långpromenad. Gick ner mot sjön för jag tänkte han skulle få bada för det älskar han. Nu är det så att ska man gå till badplatsen där hundar är tillåtna måste jag gå genom en kohage. Det brukar aldrig vara något problem men idag stod de givetvis mitt i vägen, jag brukar inte vara rädd för kor men de flyttade inte på sig hur nära vi än kom! Jag har ingen aning om hur kor är om man kommer för nära deras kalvar för det var en kalv som stod i vägen och jag vågade inte gå för nära. Aragorn kände nog på sig att jag inte var så stursk så han börjar morra åt dem. Då reser sig varenda j-la ko upp och börjar gå mot oss... Hjärtat upp i halsgropen! Då äntligen flyttar den lilla kalven på sig och vi kan gå förbi, eller rättare sagt springa förbi. Kan ju meddela att vi valde en helt annan väg tillbaka.
Aragorn älskade i alla fall att bada, simmade och hämtade pinnar och rullade sig i sanden. Jag hade jätteskönt också, det var riktigt skönt ute fastän regnet hängde i luften. Det var också riktigt skönt att sitta för sig själv och fundera lite och bara lyssna på vinden i träden och vågorna på sjön. Ibland älskar jag att vara ensam, ibland tycker jag det är jättetråkigt, speciellt de veckorna jag är ledig men ingen annan är ju det.
Sen knallade vi hemåt.
Emil var hemma när vi kom hem, vi hejade i stort sett bara på varandra för sen åkte han till sina farföräldrar. Men innan dess hann han konstatera att jag glömt vattenslangen på... i ett dygn! Jag är en glömsk slarvmaja!

Lagade lite lax och potatis ikväll, jättegott! Sen spelade Emil lite guitar hero och jag slappade vid datorn. Efter det var det dags för Desperate housewives, JÄÄJ. Spännande liv jag lever...
Nu är det dags för promenad med vovven och sen ta en dusch och hoppa i säng. I morgon jobbar jag nämligen extra, upp kl fem =( BLÄ!!

Ha det så bra

//T



 Kossorna i hagen



  Badpojken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0