Lagom måndag

I helgen som var var det ju dags för jobb. Natt. Sisådär roligt men det är ju som tur är bara en gång i månaden.  Har inte så många roliga att jobba natthelgen med, typ Linda som är någorlunda i min ålder ;-) Gick riktigt bra fram till strax efter tolv när jag ska ge mig på att byta topparket. Det innebär att jag måste lyfta en rulle med plast som väger 25-30 kilo och som är ca 150 cm lång (eller bred, vilket man vill). Den satt givetvis fast lite och när jag ska slita tag lossnar den ju så klart och jag snubblar baklänges, drattar på ändan och får den i knät. Behöver väl inte ens säga att jag kraschade ryggen...igen. Som tur är hade jag jobbtelefonen på mig så jag kunde ringa Andreas så han fick "bända" upp mig från golvet. Lilla goa Yvonne fick köra hem mig mitt i natten och när jag kom hem fick Emil ge sig ut på jakt efter värktabletter, han behövde inte gå så långt, hans mamma hade hemma som tur är.

Lördagen tillbringade jag i sängen, var ungefär vad jag klarade av. Emil höll på att fixa och dona här hemma. Lyckades ta mig upp och gå ner till soffan på kvällen. En inte så aktiv dag med andra ord.
Söndagen skilde sig inte så mycket från lördagen men jag lyckades gå med hunden i alla fall, det var skönt att röra på sig lite och lossa på stelheten.

Idag sov jag länge, har ju vänt på dygnet ganska rejält. Sen tog jag tag i att åka in till stan och boka min tatueringstid, fick ingen förrän oktober. Det är ju jättelänge till dess! Nåja... Mia följde med in till stan med och sen blev det mat på Dragon, var mysigt att sitta och prata i solen.
När jag kom hem röjde vi på vinden (jag efter bästa förmåga) Sen blev jag sittande och bläddra i mina tatueringstidningar och längtade...
Kvällspromenad blev det med Anneli och Aaron idag, det var jätteskönt. Gick nog i lite över en timma!

I morgon ska jag till Yee-Chin, min akupunktör så då vet jag att hela kroppen kommer vara mörbultad i morgon kväll. Men det hjälper verkligen i långa loppet. Senare på eftermiddagen ska jag kolla på en lägenhet..
På onsdag ska jag på sminkparty med Annica, det kan bli spännande.
Någon dag åker jag nog med Aet och shoppar lite inför kräftskivan i Alvarssons garage på lördag, tänkte man kunde hitta något fint att ha på sig.

Ha en härlig vecka!

//T

Kommentarer
Postat av: cicci

Urch vilken otur du har. Hoppas du blir bättre snart.Ha det gott, Vi höres.

Kram kram

2009-08-25 @ 09:07:57
URL: http://cizziandesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0