Inspiration!

Det har inte varit lika härligt väder idag, men jag är ganska glad ändå. Fastän Hv förlorade hemma och SM-guldet ser ut att vara långt borta...
Emil hade fått Granbergs jour så han fick åka och jobba vid 10, jag låg kvar och gottade mig till tolv! Sen blev det promenad med hundarna. Vid fyra började matchen, Stefan P var här och tittade, jag bjöd honom på lite kycklinggryta med champinjoner, paprika, ananas, jordnötter, curry och vitlök. Smaskens!
Sen åkte Emil och spelade pingis med Micke o Henke och då passade jag på att kolla på LA ink, Miami ink, Vad blir det för mat och Leila på landet. Snacka om att hon är inspirerande till tusen!! Hennes kyckling-burgare verkade hur goda och smidiga som helst. Blev så inspirerad att jag gick in på Adlibris och beställde recept och trädgårdsböcker för 350 kr! =)
Sitter och planerar lite för uteplatsen, ska försöka mig på en lite lantligt stil med blommor. Dynorna är svart/vitblommiga och duken är gråblommig. Tänkte mig en storblommig gardinkappa i någon läcker färg, skulle vilja ha en med vit botten och turkos, lime, blå blommor på. Ev rosa och rött. Sen vill jag ha mycket ljuslyktor och så ska jag odla örter: oregano, citronmeliss, persilja och dragon. Kanske t.o.m lite tomater. Sen vill jag ha en dubbelblommande vit Änglatrumpet, Prins Gustavs öga och lite andra fina blommor. Sen har jag planer på att åka på loppis och köpa lite udda skålar och lite grejer som kan vara bra när man grillar i sommar, tycker det passar den lantliga stilen.
Stora planer! Får väl se hur mycket som verkligen blir av sen =)


Nästa vecka jobbar jag eftermiddag, såå surt, men vi jobbar ju bara fyra dagar och så har jag tagit ledigt halva tisdagen så jag kan se hockeyn =)
I påsk har vi inga direkta planer, kanske firar med Micke och Anneli, de hade inte heller något planerat. Surt att vi får lönen fem dagar efter påsk, börjar bli lite tomt på kontot. Man vill ju kanske fixa till någon lyxig påskmiddag. Vi får helt enkelt nalla av sparpengarna :-p

Igår var det öppet hus på Berga, Anneli ringde och väckte mig och sa att jag dubbelbokat cyklingen och Body-attacken så jag avbokade cyklingen (den har man ju testat förr) och gick på Body-attacken istället. Den var verkligen skitkul, tillbaka till -80-90 talet lite med mycket hopp och skutt men det var verkligen jobbigt och pulshöjande. Hoppas de tar in den på schemat i höst. Efter träningen åkte jag o Anneli och köpte årets första glass (lakritspuck, så klart) och satte oss i solen på vår mur och njöt av den, underbart härligt!
Sen städade jag huset lite och förberedde grillen. När Emil kom hem (han fick jobba lite igår oxå) grillade vi kotletter. Till det gjorde jag klyftpotatis, Lindas vitlöksdressing och en sallad med salladskål, cashewnötter, fetaost och annat gott i. Efter maten var vi jättesega men vi åkte i alla fall hem till Tobbe o Annica en sväng. Jan från Norge var där. Vi spelade Guitar hero och satt och pratade en stund, mysigt.

Nä, nu ska jag göra min karl sällskap i sängen.

Sov gott och dröm sött!

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0