En liten förändring.

Har länge känt för att göra en liten förändring vad gäller mig själv, igår tog jag det lilla steget och åkte till frisören...
Åkte in till stan vid två, träffade Ludde på en fika mellan halv tre och halv fyra. Sen hade jag lite tid över innan min klipptid så jag gick ner till Smycket på Smedjegatan och köpte några piercingar. Två st till näsan, en rosa och en vit, och en lite längre stav till tungan. Den jag har nu är för kort och åker bara in i tungan hela tiden.
Sen strosade jag uppåt Klipp It där jag hade min klipptid. Det tog tre timmar att bli färdig. Fick ju göra en avfärgning eftersom jag var svart i håret. Sen klippte hon mig och la i en ljus chokladbrun färg och ganska ljusa slingor. Blev riktigt nöjd fastän frisyren inte blev som jag hade tänkt mig från början.
När jag var klar kom Emil och hämtade mig och vi åkte hem och tog med varsin hund på promenad resp Hult-tur.
Sen lagade jag lite korv stroganoff och vi kollade på How I met your mother innan det var dags för kvällens höjdpunkt Desperate Housewives.

Idag sov jag länge som vanligt =) Sen blev det promenad upp till mamma för en liten pratstund, på hemvägen gick jag genom skogen. Det var så härligt, vitsippor överallt och fåglarna kvittrade. Jag blir riktigt glad när det är vår (och solen skiner då så klart)
Nu sitter jag framför Hem till gården, tittar inte så noga... Håller på och tvättar och diskar lite. Tänkte göra en storstädning på toaletterna idag, inte världens roligaste men det måste göras.
Sen ska jag ev ge Castor en dusch, Aragorn fick en i måndags. Han blev så fin så, men det första han gör är att rulla sig i leran ute. Knashund!

I helgen är det förmodligen sista gången "Bästa gänget"  jobbar tillsammans så då ska vi gotta oss ordentligt, vi funderar på att göra lite goda sallader och grilla lite. Det ska ju bli kanonväder så det kan vi unna oss om vi ändå ska vara inne och jobba hela helgen.

I morgon är det fackmöte, efter det ska jag följa med Linda hem och fika, Becca skulle oxå komma. Det blir roligt! Linda bakar ju alltid så goda saker, mmm!

Nu ska jag ösa på lite musik medan jag städar. Idag blir det bl.a Volbeat, Blondie, Metallica och Poison som kommer ur högtalarna. Man måste ha lite heavymetal och gammal glamrock när man ska städa! Det gör det hela så mycket lättare

Kramar //T

   Min nya frisyr     


Kommentarer
Postat av: cicci

Ser jättesnyggt ut =D.

Ha en bra dag nu, tack för att du ringde innan =)

kramis

2009-04-22 @ 14:38:32
URL: http://cizziandesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0